נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדוע חשוב לפנות אל עו"ד הסכם מסחרי?

הסכם מסחרי ראשית

אם אתם נמצאים היום בנקודה שבה אתם רוצים להקים עסק ביחד עם שותפים, אין ספק שאתם נרגשים וכמובן שתרצו לעשות הכול כדי שהתוצאה הסופית תהיה מוצלחת. לכן עולה השאלה מה כדאי לעשות ואיך ניתן לבצע את הדברים בצורה נכונה. חשוב שתבינו שאפילו אם מדובר על שותף שהוא חברכם הטוב ביותר או קרוב משפחה, אתם לא יכולים לוותר על הסכם מסחרי. הסכם שכזה יכלול בתוכו את כל הסעיפים החשובים תוך התייחסות לא רק למצב ההתחלתי שאיתו אתם מתחילים את העסק. כלומר, תהיה בו התייחסות על מצבים עתידים אפשריים, כולל החלטה כיצד ינהגו כל הצדדים במצבים הללו. לכן, כדי להבטיח שהחוזה מנוסח בצורה שלא פוגעת באף  אחד מהצדדים וכדי להבטיח שהחוזה יהיה כמה שיותר מעמיק ומדויק, עליכם לבחור עוד היום עו"ד הסכם מסחרי שממנו תוכלו להזמין שירות בתחום הזה.

 

איזה סעיפים צריכים להיכלל בחוזה?

ראשית, חשוב לדעת שכל עו"ד הסכם מסחרי יענה לכם בצורה קצת שונה על העניין הזה ולכן חשוב לבדוק אל מי אתם פונים. מצד שני, כדאי לדעת שישנם מספר סעיפים שתמיד יחזרו על עצמם בחוזים מהסוג הזה, כמו לדוגמא חלוקת האחוזים בחברה. האם אתם תהיו אחראים על החברה באופן שווה עם השותף שלכם? או שאולי לצד אחד יהיו יותר אחוזים? וכיצד זה יבוא לידי ביטוי בהתנהלות היום יומית של העסק? יתרה מכך, מה תעשו במצב שבו אחד מהצדדים ירצה לסגור את העסק ואילו הצד השני כן ירצה להמשיך איתו עוד ועוד? כל המצבים האלה, ועוד רבים אחרים, יבואו לידי ביטוי בהסכם המסחרי שעליו תחתמו. לכן חשוב לקרוא בעיון כל סעיף כי המטרה היא להבטיח שאתם חותמים על חוזה כמה שיותר מקיף ומדויק. זו הדרך הכי טובה שיש להבטיח שבסופו של דבר, גם אם תתקלו בסיטואציה לא נעימה, יהיה לכם תמיד חוזה שאליו תוכלו לפנות ושבעזרתו תוכלו להחליט מה לעשות.

הסכם מסחרי

האם כל עו"ד יוכל לערוך עבורכם הסכם מסחרי?

התשובה היא חד משמעית לא. לא כל איש מקצוע שלמד משפטים יוכל לעזור לכם ולא כל מי שעוסק בחוזים שונים יידע גם למה חשוב לשים לב כאשר מדברים על הסכם מסחרי. כלומר, אפילו אם תפנו לעורך דין שעוסק כל חייו בייצוג חייבים מול הוצאה לפועל או בהכנת חוזי נדל"ן ומקרקעין, זה עדיין לא אומר שיהיה לו מספיק ידע כדי להבין איך בוחנים הסכם מסחרי ואיך מנסחים הסכם שכזה. לכן חשוב לבדוק שאתם פונים אל עו"ד שיש לו ניסיון ובהתמחות בתחום הספציפי הזה, כי מה פתאום שתיקחו סיכונים מיותרים? הרעיון הוא לדעת שבחרתם בעו"ד שיוכל לעזור לכם בצורה הטובה ביותר ולכן שווה לבדוק אל מי אתם מתקשרים.

 

האם צריך שני עורכי דין לחתימה על הסכם כזה?

לא אחת זה באמת יהיה מומלץ, ובמיוחד אם אתם מכירים עד רמה מוגבלת את השותפים העתידיים שלכם. זה טובה ויפה אם הם מגיעים עם עוה"ד שלהם ומנסים לשכנע אתכם לסמוך עליו ולבחור בו, אך בסופו של דבר יש משמעות לעורך דין שייצג קודם כל אתכם. לכן גם בהסכמים מסחריים, כמו בהרבה הסכמים אחרים, אנחנו יכולים לראות מצבים שבהם כל צד מגיע עם עוה"ד שלו ובהחלט כדאי לקחת את האפשרות הזאת בחשבון. בצורה כזאת תוכלו להיות בטוחים שיש מי שדואג לאינטרסים שלכם ושיש לכם על מי לסמוך. אין לדעת מתי תזדקקו להסכם המסחרי שעליו חתמתם ולכן חשוב להתייחס לכל הסעיפים שבו ולדאוג שהוא יהיה הוגן לשני הצדדים.

מוגש בשיתוף מרטין דייל.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משפטי
אדם נוהג עם טלפון ביד
עבירות נהיגה נפוצות

אנחנו בטוחים שאתם נהגים שומרי חוק, אבל אין מה לעשות – לכל אחד יש מעידות לפעמים. רובנו נהגים טובים

מדדים ונתונים
מה זה ביטוח בניין משותף?

ביטוח על הבניין המשותף שבו אתם גרים, הינו הכרחי ועשוי לסייע לכם במקרים רבים בהם אתם תהיו חשופים להוצאות

זמן וכסף
טיפול בחובות בישראל

אם אתם נאלצים להתמודד עם חובות שאין לכם מושג איך לצאת מהם, וכעת עליכם להתמודד עם הוצאה לפועל, הבנקים