וודאי שמעתם על טרנד הבריאות האחרון שסוחף את העולם – צום לסירוגין.

צום לסירוגין (IF) הוא אחד ממגמות הבריאות והכושר הפופולריות ביותר בעולם. זו שיטה שגורמת לאנשים לשפר את בריאותם, לרדת במשקל ולשדרג את אורח ואיכות החיים שלהם. מחקרים רבים מראים כי לשיטה זו עשויות להיות השפעות גדולות על הגוף והמח, ואף לגרום לחיים ארוכים יותר. הכל נשמע ורוד ויפה, אבל אם אתם נכנסים לעניין בלי לדעת במה זה כרוך, כיצד להתכונן ואיך להתחיל – זה עלול להיות מסוכן.

 

מהי שיטת הצום לסירוגין?

צום לסירוגין הוא דפוס אכילה הנסוב סביב תקופות של צום לעומת תקופות של אכילה.

אין הנחייה לגבי המנות עצמן, הערך הקלורי שלהן או המדד הבריאותי שלהן, אלא רק לגבי מתי לאכול אותן.

מסיבה זו מדובר יותר בדפוס אכילה ודרך חיים ופחות במשהו נקודתי לצורך השגת משקל היעד.

הרעיון הוא לתזמן את הארוחות כך שתפיקו מהן את המרב.

השיטה היא לצום לזמן ממושך בין כמה שעות של אכילה, מה שגורם לגוף לשרוף יותר שומן.

 

כיצד תתכוננו לקראת המהלך?

קראתם, התחברתם והחלטתם ששיטת הצום לסירוגין היא המתאימה עבורכם. טרם תתחילו בתהליך, כדאי לכם להכין את גופכם ואת החשיבה שלכם בהתאמה.

 

תכננו את הארוחות

כאמור, צום לסירוגין דוגל ב״מתי״ ולא ב״מה״, ולכן אין הגבלות מיוחדות של איזה מזון כדאי לצרוך. אך עדיין, תכנון מושכל של הארוחות יעזור לכם לעבור את התהליך בצורה קלה ונוחה יותר. קחו בחשבון שזו הארוחה היומית והמקור התזונתי היחידי שלכם כך שעליה לכלול כמה שיותר דברים בריאים ואבות מזון חיוניים. מעבר לכך, כדאי לאכול דברים שישביעו אתכם לאורך זמן. קטניות בשילוב ירקות יעשו עבודה מצוינת ויגרמו לכם תחושת שובע להרבה שעות, מה שיקל עליכם לצלוח את שעות הצום. מנגד, קמח לבן ופחמימות ריקות כמו פסטה למשל, יתנו תחושת שובע רק לזמן קצר, ואפילו יגרמו לרעב להגיע מוקדם מהצפוי.

 

תרשו לעצמכם

אמנם על הארוחות לכלול כמה שיותר אבות מזון ורצוי גם דברים משביעים, אך אל תאסרו על עצמכם דברים שאתם אוהבים. במידה ויש לכם חשק עז למאכל מסוים, משמין ככל שיהיה, אל תוותרו עליו (כל עוד הוא במסגרת הזמן ביום שמותר לכם לאכול). מחקרים מראים שהגורם העיקרי לשבירת צום הוא לאו דווקא רעב, אלא חשק בלתי נשלט למאכל מסוים. כך שאם בא לכם גלידה אחרי הארוחה – תאכלו אותה, וכך זה יפחית את הסיכוי שתשברו בשבילה את הצום.

 

הקשיבו לגופכם

אם עד עכשיו התרגלתם לדיאטות נקודתיות ולשיטות תזונה שטחיות, צום לסירוגין מחייב אתכם להקשיב לגופכם. במידה ואתם מרגישים חולשה או עייפות, הקפידו לנוח. במידה ואתם שבעים מהארוחה, עצרו אותה. אין טעם להאביס את גופכם רק כי אתם יודעים שלאחר מכן לא תאכלו הרבה שעות.

לסיכום, יש סיבה טובה לכך ששיטת הצום לסירוגין סוחפת את עולם הבריאות והדיאטה. אך למרות זאת, חשוב להיערך אליה בצורה נכונה ומחושבת. רק הכנה מתאימה תבטיח התמדה שתוביל להצלחת התהליך.

 

מאחלים

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram