נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אבנר קופל – האיש והכדורסל

כדור

שמו של אבנר קופל נכרך באופן הרמטי עם הכדורסל הישראלי, וזאת לאור קריירה ארוכה בענף. כיצד אבנר קופל הפך להיות אחד הדמויות הבולטות של הכדורסל בישראל? על כך, במאמר הבא.

 

אבנר קופל והכדורסל הישראלי – קריירה ענפה ומצליחה

ענף הכדורסל בישראל זכה זה שנים רבות לביקורות רבות בשל רמה ירודה של ניהול, כמו גם פגיעה במוניטין של ישראל כתוצאה מרמת תשתיות ירודה וכן גירעון כספי משמעותי. כמו כן, אוהדים דיווחו על חוסר שביעות רצון כתוצאה מהרמה המקצועית וכן בריחת הכישרונות הישראלים מהליגה, ולכן רתם בתפקידו כיו"ר אבנר קופל את מיטב המוחות בכדי לחבור יחדיו ולהפוך את הכדורסל הישראלי לאיכותי, מגוון ויצירתי. מאז שנת 2012 עת נכנס לתפקידו לאחר שמילא שורה של תפקידים בענף, החליט קופל לרתום את הכוחות הטובים ביותר ומשום כך הגדיל את סך החסויות וכן זכויות השידור של המשחקים, כל זאת בכדי להוביל לגידול בהכנסות. כפי שאכן קרה, גדלו ההכנסות בכהונתו של קופל בעשרות אחוזים, וכתוצאה מכך זכה הענף לעדנה מחודשת וכן חיזוק מעמדו של המאמן, בדמות גידול בשכר. יודע כל חובב כדורסל כי הבסיס של כדורסל איכותי טמון בכוח האדם, ולכן החליט אבנר קופל לחזק את שורות השדרה הניהולית בכדי לחזק את עוצמתו של הענף ולהחדיר דם חדש לתוך ארגון אשר היה זקוק לכך. בשל כך, זכה לשבחים והוקרה מצד עמיתים למקצוע וכן מצד האוהדים אשר גילו כי הליגה אותה הם אוהדים מאז קום המדינה זוכה ליו"ר קפדני אשר חולל מהפכה של ממש בענף, כל זאת מתוך אמונה יוקדת בבסיס האיתן של ענף הכדורסל בתרבות הישראלית.

שחקנים

 

מנהל מצוין ואיש אשר מבין בכדורסל באופן מעמיק

כחלק מהיותו מנהל מוכשר החליט אבנר קופל לספק תשתיות חזקות, ומשום כך הוחלט ברב קולות לבצע איטום גגות מרוצפים וכן יצירת תוכניות הנדסיות ואדריכליות אשר יובילו את מתקני הכדורסל לרמה הגבוה ביותר, כפי שנהוג בעולם. לאור המחסור בתקציבים במדינת ישראל בכל הקשור למבני ספורט, הוחלט ע"י קופל וכן היועצים הכלכלים לנקוט במדיניות שמרנית מבחינת התקציב אך לשאוף ליצירת שיתופי פעולה פעילים, אחד מהם הוא למשל שיתוף פעולה עם מפעל הפיס אשר העניק חסות בשווי מיליוני שקלים בעבור הליגה. מדובר בשיתוף פעולה אחד מיני רבים אשר הוביל בסופו של דבר לביצוע איטום גגות מרצופים וכן הכנת תשתיות טובה יותר בעבור הדורות הבאים של הכדורסל, בכל הרמות ובאופן שיווני. לסיכום, אין עוררין כי אבנר קופל מהווה עד היום את אחד מיושבי הראש הטובים ביותר אותו ידע ענף הכדורסל, ועל כך יעידו האוהדים המסורים, מנהלי הליגות וכן המאמנים. הכדורסל הישראלי אומנם ידע רבות מאז, אולם חותמו של אבנר קופל נותן איתן ויציב.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע