נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עצור! בדקו אופציות נוספות לפני שאתם לוקחים הלוואה

כסף מחליף ידיים

המשבר הכלכלי שנמצא בשיאו בעקבות מגפת הקורונה גרם לרבים מאיתנו לחפש פתרונות כלכליים ולשקול לקחת הלוואות מגופים שונים. אבל לפני שאתם מחליטים לקחת הלוואה כדאי לכם לבדוק אופציות נוספות שאולי תוכלו בעזרתן לגלות מוצא כלכלי מהמשבר אליו נקלעתם.

אמנם הלוואות היום בזמן המשבר הפכו לפתרון זמין ומהיר עבור הרבה מאיתנו בעקבות התנאים הקיימים בזמן המשבר שמאפשרים דחייה בתשלומים. אבל, חשוב לזכור שבסופו של דבר הלוואה היא פתרון זמני בלבד ושבסופו של דבר עדיין תצטרכו לשלם חזרה את הכסף עד פרק זמן מסוים.

כמו כן, חשוב להבין שהלוואה היא פתרון שמגיע עם מחיר – ריבית. ובסופו של דבר היא יכולה להפוך לעוד חוב. אז אלו אופציות אחרות תוכלו לבדוק?

 

קופות גמל וחסכונות

כשיש לך צורך במזומן, תמיד עדיף לנצל את החסכונות והפיקדונות שיושבים בבנק ולא לקחת הלוואה חדשה. הסיבה העיקרית לכך היא שלרוב הריביות על הפיקדונות האלו מאוד נמוכים עד לא קיימים ולכן אתם לא באמת מרוויחים מלהשאיר אותם בזמן משבר כלכלי. בנוסף, הלוואות לעומת זאת יכולות להגיע עם ריבית הרבה יותר גבוהה שיכולה להגיע גם ל-15%.

אם יש ביכולתם לבחור בין הפיקדונות והחסכונות ברשותכם ההמלצה שלנו יש לשבור את הפיקדונות כמובן רק במקרה חירום אך אם יש צורך עדיף לבחור באלו שלטווח קצר. הפיקדונות לטווח הארוך, למרות הריבית הנמוכה, יכולים להסתכם בסכום כסף גדול בסוף המסלול שיכול לעזור לכם הרבה בגיל הפרישה או לצרכים פיננסיים אחרים ארוכי טווח.

 

כספים אבודים

אלו מכם שקראו עד עכשיו אולי חושבים שזה לא רלוונטי עבורכם מאחר ואין לכם כלל פיקדונות או חסכונות לשבור. אבל כדאי לנסות לבדוק אם לא שכחתם מקיומם של חשבונות אחרים.

שוק העבודה היום שונה מבעבר והיום כמעט כל אחד עבד בכמה עבודות שעבור כל אחת מהן נפתח עבורו חשבון פנסיה, קופת גמל, החזרי מס או חשבונות בנק ישנים. לכן, ייתכן שאתם כלל לא מודעים שיש לכם פיקדון או חיסכון שיושב בבנק וצובר אבק.

לפני שתגידו שהסיכוי לכך הוא נמוך כדאי שתדעו שלפי הערכות היום יש מיליארדי שקלים שנשכחו בחשבונות בנק רדומים. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להשקיע מעט מאמץ ותוכלו למצוא את הכסף שלכם שלא ידעתם שקיים ותוכלו לעשות זאת בחינם.

משרד האוצר הקים את הר הכסף, אתר אינטרנט שפועל כמנוע לאיתור חסכונות פנסיונים וחשבונות בנק רדומים. האתר הוא אתר ממשלתי לכל דבר והוא נגיש לכל אזרח. כל מה שאתם צריכים הוא מספר תעודת זהות ותאריך הנפקה של תעודת הזהות.

 

 מה עושים לאחר שאיתרם כספים?

לאחר שמצאתם את הפיקדון האבוד, יש מספר צעדים שתוכלו לעשות. אם אתם זקוקים לכסף ומועד הפירעון עבר תוכלו למשוך את הכספים ללא בעיה.

במקרה בו מועד הפירעון עוד לא הגיע ואתם לא צריכים למשוך את הכסף אתם יכולים לאחד את הפיקדונות השונים כדי לפחות לנסות להשיג תנאים טובים יותר, כמו הפחתה בדמי הניהול החודשיים.

 

אנשים מחליפים כסף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים ונדל"ן
החזרי מס לעובדים בחו"ל

בשנים האחרונות צעירים, משפחות ועובדים בכלל עוברים לעבוד בחו"ל. בימים בהם רילוקיישן הפך להיות מושג נפוץ, המדינה מתאימה עצמה

בית ומטבעות
ביטוח בתים משותפים

ביטוח בתים דורש ידע ומומחיות בתחום. האתגר הגדול הוא התאמה של הביטוח הבסיסי ושדרוג שלו בהתאם לרצון ולצרכים של

קופת חיסכון
החזרי מס לנכי צה"ל

נכי צה"ל? לידיעתכם, מגיע לכם כסף חזרה ממס הכנסה. אתם מוזמנים להתחיל עוד היום בתהליך של החזרי מס לנכי

אנשי מקצוע
נדל"ן בקבוצת רכישה

חושבים לקנות דירה? בית? או אולי להיכנס בתור משקיעים לפרויקט מסוים של נדל"ן? אם כך, בוודאי יצא לכם לשמוע

פרויקט דורות עילית

פרויקט דורות עילית הוא פרויקט נדל"ן בהיקפים שלא נראו כמותם בישראל, וזאת לאור עתודות קרקע אשר עתידות להפוך לבנייני

קופות חיסכון
חיסכון כלכלי למשפחה

על מנת להגיע לדרך כלכלית נבונה אשר תהווה חיסכון משמעותי בעבור משק הבית, שימוש במיזם הר הביטוח יאפשר לחסוך