נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לאבחן ילדים עם צרכים מיוחדים?

לאבחן ילדים

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים צריכים לקבל את כל התמיכה והטיפול שמערכת הבריאות והחינוך מציעות להם על מנת להתמודד יותר טוב עם הקשיים. המאמר יפרט איך לאבחן ילדים עם צרכים מיוחדים.

 

איך לאבחן ילדים עם צרכים מיוחדים?

כאשר לילד יש עיכוב התפתחותי שאינו בהתאם לבני גילו, בין אם זהו עיכוב קוגניטיבי או מוטורי ובין אם עיכוב המגביל אותו מבחינה פיזית או מחלה כרונית, יש לערוך אבחון מקיף. את האבחון עורכים במכון להתפתחות הילד במרפאה אליה אתם שייכים או במרפאה פרטית באמצעות רופא שמתמחה בהתפתחות הילד.

מדובר על מבחנים קוגניטיביים, פסיכולוגיים ופיזיולוגים שעל פיהם הרופא מעריך את הלקות וכיצד לטפל בה. במידה ומדובר במספר ליקויים יש לבנות עבור הילד תכנית טיפול המותאמת לו.

 

האם האבחון משקף את הקשיים של הילד?

במידה ומדובר בלקות כמו תסמונת דאון ניתן לאבחן את התסמונת בקלות מאחר והיא נראית לעין. אם מדובר בלקות אחרת ייתכן והיא שגויה ולכן מומלץ לקבל דעה שנייה של רופא התפתחותי. בכל מקרה יש לממש את הזכות שלכם לקבל טיפול ותמיכה מקופת החולים על מנת לקדם את הילד ולטפל בו, כך שישתלב במערכת החינוך כילד עם צרכים מיוחדים. למידע נוסף כנסו לאתר של עמותת קול הזכויות.

 

אילו זכויות ניתן לממש לילדים עם צרכים מיוחדים?

מרגע שמקבלים את האבחון ניתן לפנות למרכזי הטיפול והתמיכה של מכוני התפתחות הילד בקופות החולים או באופן פרטני, לקבל סיוע ממעון יום שיקומי ולקבל סיוע מהמדינה במימון הטיפולים. למרות זאת, ישנם טיפולים כמו טיפולים רגשיים או טיפולים מחוץ לסל הבריאות אותם המדינה אינה מסבסדת ולכן תצטרכו לממן אותם לבד.

מבחינת המסגרת החינוכית ניתן לקבל ליווי של סייעת אישית שתסייע לילד במסגרת הלימודית ותתמוך בו מבחינה חברתית ואישית במוסד הלימודי, בין אם בבית הספר ובין אם בגן הילדים. המימון של הסייעת יינתן על ידי העירייה. בדומה לכך, העירייה תממן את ההסעה של הילד למוסד החינוכי לאחר פנייה מסודרת.

 

זכויות נוספות למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים

הורים לילדים עם צרכים מיוחדים זכאים להטבות מס כמו נקודות זיכוי מדי שנה שיבואו לידי ביטוי במשכורת של אחד ההורים. בנוסף, ניתן לקבל מהביטוח הלאומי עד גיל 18 גמלת נכות כאשר מוכיחים שישנן הוצאות כמו תשלום על חינוך מיוחד, טיפול התפתחותי, עזרים ומכשירים.

קצבת הנכות תיקבע בהתאם לזכאות של הילד. גם ילדים עם בעיות ניידות יכולים לקבל קצבת ניידות ממשרד הבריאות בהתאם למסמכים רפואיים ובדיקות. לצד זה ההורים יקבלו תו נכה כדי להסיע את הילד ולחנות בחניות נכים.

הטבות נוספות הן הנחה בארנונה וזכאות להיעדר מהעבודה 18 ימים נוספים בשנה עקב הטיפולים. לסיכום, מומלץ לנצל את כל הזכויות ולהקל על הגידול של ילד עם צרכים מיוחדים.

לאבחן ילדים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
עדשות אור כחול
הכל על עדשות אור כחול

עם השימוש ההולך וגובר במכשירים דיגיטליים בחיי היומיום שלנו, החששות לגבי הנזק הפוטנציאלי של אור כחול בעיניים שלנו צברו

נפש חזקה
שמרו על נפש חזקה בזמן הסגר

סביר להניח שעבור מרבית האנשים, תקופת הקורונה היא תקופה מטלטלת שפגעה ברוב תחומי החיים. זו תקופה שבה כמעט מיליון

מריחה על מקום הכאב
משחה לכאבי שרירים

סובלים מכאבי שרירים? מחפשים את המשחה הטובה ביותר בשוק כיום? באמצעות פארמה פלוס תוכלו לרכוש את המשחות הטובות ביותר