נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ביטוח בתים משותפים

בית ומטבעות

ביטוח בתים דורש ידע ומומחיות בתחום.

האתגר הגדול הוא התאמה של הביטוח הבסיסי ושדרוג שלו בהתאם לרצון ולצרכים של הלקוח.

כאשר מדובר בבית פרטי אשר נמצא בבעלות של משפחה יחידה, העניין מורכב, אבל כאשר מדובר בבתים משותפים אשר נמצאים בבעלות משותפת, התסבוכת מתגברת.

במאמר זה נציג מספר דגשים חשובים שיש לקחת בחשבון בביטוח בית משותף.

 

מדוע בתים משותפים זקוקים לביטוח באופן מיוחד?

רשויות החוק אינן מחייבות לרוב בעלי בתים בביטוח הנכס שלהם. למרות שמדובר באחד הנכסים היקרים ביותר עבור כל אחד, ביטוח הבית מפני נזקים ואסונות הוא עדיין בגדר אפשרות בישראל. כאשר מדובר בבית של אדם פרטי, אשר עושה את שיקוליו הכלכליים, על פי חישוב הסיכונים והחששות האישיים שלו, ניתן לקבל יחסית בקלות את ההחלטה שלא לעשות ביטוח לבית המגורים. מנגד לכך, כאשר מדובר בבית אשר נמצא בבעלות משותפת, החשיבות של ביטוח עולה באופן משמעותי. אף אחד מהמשתמשים בבניין אינו יכול לערוב באופן מלא לצורת ההתנהגות והשמירה על הנכס מצב המשפחות האחרות. מעבר לכך, במקרה של אסון אשר ידרוש מענה וגיוס כספים בשביל שיפוץ, חלק מהדיירים עלולים להיות חלוקים בנוגע לצורך בשיפוץ, ובנוגע להיקפים הסופיים שלו. מהסיבות הללו, וכדי להפחית את הסיכוי למריבות אשר יובילו לנזק פיננסי כללי לכלל יושבי הבניין, ביטוח דירה עבור בתים משותפים הופך להיות הכרחי, גם אם באופן אישי אתם לא רואים סיכון גבוה לדירה שלכם.

 

האם חברות הביטוח יודעות כיצד להתאים חבילות לבתים משותפים?

מדיניות הקרקעות בישראל היא מורכבת, ומלאה תתי סעיפים ומקרים מיוחדים שיש לשים אליהם לב כאשר עורכים עסקת נדלן או חותמים על ביטוח לבית. מאחר ובתים משותפים היו צורת מגורים נפוצה בשנים הראשונות למדינה, חברות הביטוח סיגלו לעצמם שיטות שיאפשרו להם להתמודד עם המורכבות של היעדר בעל בית יחיד אשר מקבל את ההחלטות. חלק מהשיטות כוללות עבודה ישירה עם בעל הבית, ולקיחת האחריות על כלל התחזוקה של הבניין. אחרות כוללות הסכמה לעבודה רק לאחר קבלת אישור להוראת קבע בנקאית מטעם כלל הדיירים בבניין. קיימות שיטות רבות נוספות, אשר משתנות בהתאם לחברת הביטוח, וכמובן לרצון הדיירים אשר שוכרים את שירותיה. לפרטים נוספים היכנסו לאתר https://www.hommie.co.il.

 

מהם הדברים אשר חשוב לכלול בתוכנית הביטוח?

חשוב לכלול בתוכנית הביטוח סעיפים הקשורים לכתובת להחזרי כספיים על פגיעה כספית אשר משפיעה על כלל בעלי הנכס, זאת בשונה מהחוזה הסטנדרטי אשר מפרט החזר כספי למשק בית יחיד. נוסף על כך, חשוב מאוד שהחוזה מול חברת הביטוח יביא לידי מימוש את הסיכון בשיפוצים אשר נערכים באחת מהדירות בבניין. מדובר במקרה ייחודי מבחינה חוקית, מאחר והשיפוץ נערך על ידי אחד מבעלי הבית, אך יכול להוביל לפגיעה ברכוש שמשותף לכלל הבעלים.

 

הורים וילד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים ונדל"ן
החזרי מס לעובדים בחו"ל

בשנים האחרונות צעירים, משפחות ועובדים בכלל עוברים לעבוד בחו"ל. בימים בהם רילוקיישן הפך להיות מושג נפוץ, המדינה מתאימה עצמה

קופת חיסכון
החזרי מס לנכי צה"ל

נכי צה"ל? לידיעתכם, מגיע לכם כסף חזרה ממס הכנסה. אתם מוזמנים להתחיל עוד היום בתהליך של החזרי מס לנכי

אנשי מקצוע
נדל"ן בקבוצת רכישה

חושבים לקנות דירה? בית? או אולי להיכנס בתור משקיעים לפרויקט מסוים של נדל"ן? אם כך, בוודאי יצא לכם לשמוע

פרויקט דורות עילית

פרויקט דורות עילית הוא פרויקט נדל"ן בהיקפים שלא נראו כמותם בישראל, וזאת לאור עתודות קרקע אשר עתידות להפוך לבנייני

קופות חיסכון
חיסכון כלכלי למשפחה

על מנת להגיע לדרך כלכלית נבונה אשר תהווה חיסכון משמעותי בעבור משק הבית, שימוש במיזם הר הביטוח יאפשר לחסוך