נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ביטול מלווה לנהג חדש

חוק התעבורה

מזל טוב! עברת טסט ועכשיו יש לך רישיון. עם קבלת הרישיון מגיעה אחריות גדולה ואיתה הידיעה שכל טעות על הכביש עלולה להסתיים באסונות גדולים מאד. אז איך צולחים בכל זאת את התקופה? מה אורכה? מה הכללים והחוקים עבור נהג חדש? הכול במאמר הבא

להיות נהג על הכביש זאת משימה לא פשוטה, ולכן יש תקופת הסתגלות בה הנהג החדש צריך לנהוג בליווי נהג וותיק על הכביש. בתקופה הזאת ישנן הגבלות נוספות מלבד הליווי ויש לבדוק ולדעת אותן כי כל חריגה ועבירה קטנה על הכביש, היא חמורה יותר בתקופה זו מאשר עבור נהג וותיק על הכביש.

 

מה ההגבלות עבור נהג חדש?

נהג חדש הוא כל מי שנמצא בשנתיים הראשונות מאז קבלת רישיון הנהיגה. נהג צעיר הוא כל מי שבעת קבלת רישיון הנהיגה לא מלאו לו 24 שנים. כך או כך בשנתיים הראשונות יש לנהוג במשנה זהירות תוך ציות מוקפד לכללים, כי על כל עבירת תנועה, ההשלכות חמורות יותר מאשר אצל נהג וותיק, העונשים קשים יותר וכך גם העונש על נהיגה ללא מלווה. יש להקפיד ולנהוג עם שלט המסמן את האוטו עם נהג חדש, ואם הנהג גם חדש וגם צעיר, יש לו תקופת ליווי שאורכה שישה חודשים. בנוסף, ישנה הגבלת כמות הנוסעים באוטו.

 

מה המשמעות של נהג מלווה?

לנהוג בליווי זוהי תקנה מאד ברורה. בשלושת החודשים הראשונים יש לנהוג עם נהג מלווה בכל שעות היום ובכל שעות הלילה ובשלושת החודשים הנוספים ניתן לנהוג בשעות היום ללא מלווה, והליווי הוא דרישה רק בשעות הלילה. מי יכול להיות נהג מלווה לצורך העניין? נהג בן 24 שנים עם ותק של 5 שנים או נהג בן 30 עם ותק של 3 שנים. כך או כך, המלווה צריך להיות עם רישיון המתאים לאותו סוג רכב של הנהג, ולהיות ערני ולא שיכור.

 

נהיגה ללא מלווה – מתי היא מותרת ומתי לא?

תקופת הליווי נגמרת כאשר נצברות 50 שעות ניסיון המתחלקות על פני נהיגה ביום, נהיגה בלילה ונהיגה בדרכים עירוניות ושאינן עירוניות. רק בסיום תקופת ההכשרה, הנהג רשאי לנהוג ללא מלווה. נהיגה ללא מלווה צמוד בתקופה שנדרשת דינה כעבירת תנועה. אם נתפסתם ללא מלווה או ביצעתם עבירת תנועה אחרת בזמן היותכם נהגים חדשים, צעירים הזקוקים לליווי, כדאי מאד להתייעץ עם עורך דין המתאים לכך.

 

בחירת עורך דין שילווה את ההליך – כדאי או לא?

הגשת ערעור על קבלת דו"ח תנועה בתקופת ההכשרה הדורשת ליווי דורשת הבנה ובקיאות בכל סעיפי החוק. כל ערעור אפשר להגיש באופן עצמאי וכך גם הגישה להליכים משפטיים, אך צעד חכם יותר יהיה ליווי של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה שיוכל להוציא אתכם מהמצב אליו נקלעתם.

ביטול מלווה לנהג חדש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הטרדה מינית של לקוח
הטרדה מינית של לקוח

מקרים של הטרדה מינית עלולים להתרחש בכל מקום ובכל זמן, אפילו במערכת יחסים שבין לקוחות ונותני שירות או מעסיקים.