נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בעיות משפטיות בעולם הקריפטו שחשוב להכיר

עורך דין קריפטו

המאפיינים של טכנולוגיית הבלוקצ'יין יצרו מציאות חדשה שספרי החוקים של מדינות שונות מנסים להתמודד איתם. סוגיות של תחומי שיפוט, הלבנת כספים וזכויות יוצרים הם בין התחומים המושפעים מהטכנולוגיה החדשה.

 

בעיות חוזיות

אחת התכונות הבולטות ביותר של טכנולוגיית הבלוקצ'יין ומטבעות הקריפטו היא "החוזים החכמים" המוצאים לפועל באופן עצמאי. חוזים חכמים הם אוסף של הבטחות, המפורטות בדרך כלל בפורמט דיגיטלי, המשמשות כבסיס למימוש תנאי העסקה. חוזה חכם משלם אוטומטית לצד השני עם ביצוע חובותיו החוזיות.

בשל האופי הייחודי והמורכבות המובנית של חוזים חכמים, קשה לקבוע אם הם מתאימים למסגרת המשפטית של דיני החוזים המסורתיים בישראל. כמו כן, מי שקשור לחברה אמריקנית הסוחרת בקריפטו צריך לדעת כי בארצות הברית אין דיני חוזים פדרליים החלים על המדינה כולה ודיני החוזים משתנים ממדינה למדינה. מומחים משפטיים כמו עו"ד קריפטו וחדלות פרעון דניאל ינובסקי יסייעו ללקוחותיהם להתמודד עם סוגיות אלה ואחרות

 

תחום שיפוט

הרעיון המרכזי מאחורי טכנולוגיית הבלוקצ'יין באמצעותה סוחרים במטבעות קריפטו הוא שהיא אינה מאפשרת לאתר את מיקומו האמיתי של ספר חשבונות. בהתאם לכך, עסקאות הנעשות בבלוקצ'יין מציעות פרטיות רבה יותר מאשר עסקאות שנערכות בפלטפורמות מסורתיות. אבל יתרון זה מציב אתגר מורכב.
ראשית, מכיוון שהצמתים של עסקת קריפטו ממוקמים בתחומי שיפוט שונים, הם עשויים להיות כפופים למסגרות משפטיות סותרות. שנית, קשה לקבוע את מקום מושבה של תוכנת מטבעות קריפטו בגלל היעדר מיקום פיזי של ספר החשבונות. שלישית, האופי הטרנס-לאומי של בלוקצ'יין מקשה מאוד על קביעת החוקים החלים ובחירת סמכות השיפוט הנכונה לסכסוכי בלוקצ'יין.

 

גניבת נתונים והונאה פיננסית

גניבת נתונים והונאה פיננסית של מטבעות קריפטו גם מהווים סוגיה משפטית מעוררת מחלוקת. ההבטחה של הבלוקצ'יין לאנונימיות והחופש מהתקנות יכולות לפתות גורמים פלילים רבים להשתמש במטבעות קריפטו לעסקאות הפיננסיות שלהם. בשנת 2017, חוקר מאוניברסיטת קורנל זיהה פגם אבטחה חמור בבלוקצ'יין אתריום שסיכן מפני גניבה 250 מיליון דולר.

באופן דומה, יצרנית ארנקי ההצפנה לדג'ר העמידה בסכנה מיליון כתובות אימייל בפרצת אבטחת מידע. כמו כן נגנבה גישה למידע האישי – כגון שמות מלאים, כתובות דואר ומספרי טלפון – של 9,500 לקוחות לדג'ר. העניין הוא שעדיין לא ברור אם חוקי הנתונים הקיימים יכולים לטפל בגניבת נתונים והונאות פיננסיות שמקורן במטבעות קריפטו.

 

הלבנת כספים

יש הטוענים כי מטבעות הקריפטו מספקים לארגוני פשע דרך חדשה לבצע הונאה, הלבנת הון ושלל פשעים פיננסיים אחרים. ביקורת זו נובעת מהיכולת של סוחרי מטבעות קריפטו להישאר אנונימיים לחלוטין. ידוע כי בארה"ב ומדינות אחרות גורמים פלילים עשו שימוש במטבעות קריפטו לצורך סחר לא חוקי ברחבי הרשת.

בשנת 2019, פורסמה הערכה בארה"ב כי גורמים פלילים ביצעו עסקות ביטקוין של 2.8 מיליארד דולר לעומת כמיליארד דולר בשנת 2018. כמו כן הערכה היא כי ארגוני פשע מצאו דרך להמיר את מטבעות הקריפטו לכסף נזיל תוך עקיפת רשויות החוק ברחבי העולם.

 

קניין רוחני

מטבעות קריפטו הופכים פופולריים למדי במגזרים בהם יש חשיבות לקניין רוחני כמו בתעשיית התרופות, הרכב, ומוצרי הצריכה, שבהן מוצרים מזויפים או "אפורים" מהווים דאגה. השימוש במטבעות קריפטו בתעשיות אלה מעורר חששות לגבי בעלות הקניין הרוחני, שליטה ומעקב אחר ההפצה של מוצרים ו/או יצירות שעליהם יש זכויות יוצרים, אכיפת הסכמי קניין רוחני, רישיונות או הפצה בלעדית. כמו כן קיימת אי ודאות לגבי מי בדיוק הבעלים של טכנולוגיות בלוקצ'יין ומטבעות הקריפטו.

עורך דין קריפטו

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הטרדה מינית של לקוח
הטרדה מינית של לקוח

מקרים של הטרדה מינית עלולים להתרחש בכל מקום ובכל זמן, אפילו במערכת יחסים שבין לקוחות ונותני שירות או מעסיקים.

חוק התעבורה
ביטול מלווה לנהג חדש

מזל טוב! עברת טסט ועכשיו יש לך רישיון. עם קבלת הרישיון מגיעה אחריות גדולה ואיתה הידיעה שכל טעות על