נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דלת חתולים – המדריך המלא

cocoparisienne / Pixabay

כמעט כל בעלים של חתול מכיר את התופעה: החתול רוצה לצאת, ואז להיכנס, ושוב לצאת וחוזר חלילה. המאמץ שמושקע בפתיחת הדלת לחתול הוא ממש מייגע ואינסופי. למרבה השמחה, דלת חתולים היא היום מוצר בסיסי שניתן לרכוש ולהתקין בקלות. בכתבה הבאה ניתן לכם את המדריך המלא על דלת חתולים.

 

דלת לחיים נוחים יותר

חתולים אינם אוהבים להישאר במרחב אחד. כל מי שגידל אי פעם חתול יודע שהם חיים במאבק מתמשך בין הרצון להיות בפנים לבין להיות בחוץ. לכן הם מייללים רבות ואפילו שורטים את הדלתות, בכדי שתכניסו או תוציאו אותם. בחלק מהבתים הפתרון לכך הוא חור ברשת או חלון פתוח קבוע, אך מדובר במצב בעל חסרונות רבים. הפתח בחלון אינו בלעדי רק לחתול המחמד, אלא גם לחיות נוספות והוא מאפשר גישה נוחה לפורצים וגנבים.

נוסף על כך, חלון פתוח אינו דבר נחמד תמיד במזג האוויר הישראלי. לכן כדאי להתקדם אל דלת חתולים, המנגנון שמקל על חיי כל המעורבים בדבר. ניתן למצוא אותה בכל חנות חיות שמכבדת את עצמה, כולל צ'או צ'או – חנות החיות שלך.

 

יש פשוט ויש חכם

דלת חתולים היא למעשה חלון קטן שמותקן בתחתיתה של דלת הכניסה ומותאם לכניסה וליציאה של חתולים או כלבים קטנים. בשל גודלו האלגנטי הוא אינו משנה ממש את נראות הדלת ומשתלב היטב בנוף. הוא מאפשר לחתול הבית לצאת ולהיכנס כאוות נפשו, ללא תלות בבעלים.

ישנה הפרדה בין שני סוגי דלתות עיקריים:

דלתות בייסיק ודלתות חכמות. דלתות בייסיק הם למעשה חלון כניסה פשוט, נטול כל אמצעים טכנולוגיים נוספים, ובפועל חיות נוספות יכולות להיכנס דרכן (במידה והן מודעות כמובן לאפשרות של הדלת). עם זאת קיימת להן אפשרות נעילה ידנית, משני צדי הדלת. דלתות חכמות הן כבר אופרה אחרת לגמרי. מדובר בדלתות שמופעלות על ידי טכנולוגיית שבבים ולכן הן סלקטיביות כלפי בעל החיים שהוגדר להן. החתול מסתובב עם קולר המכיל בתוכו את השבב, ובהתקרבו לדלת החכמה היא נפתחת.

כך ניתן למנוע באופן הרמטי כניסה של חיות מהרחוב וגם לווסת את יציאת חיות המחמד הפרטיות שלכם (אם למשל אתם רוצים שהחתול יצא וייכנס חופשי, אך שהכלב יישאר רק בבית). דלת חכמה אמנם יותר יקרה מטבע הדברים מדלת בייסיק, אך הפתרון שהיא מספקת הוא איכותי פי כמה וכמה.

 

יוצאים לדרך חדשה

ניתן להתקין דלת חתולים בעזרת איש מקצוע או באופן עצמאי, אם יש לכם ידיים טובות ואת הכלים הנדרשים לשם כך. שימו לב שבשביל התקנת דלת חתולים יש צורך קודם כל בחיתוך מקום מתאים לכך על הדלת הקיימת. חשוב לא להתעצל בעת ההתקנה ולקחת מידות מדויקות של מיקום הדלת הגדולה ושל גודל דלת החתולים. כך נוסף על תוצאה מעשית עבור החתול שלכם, תקבלו גם תוצאה אסתטית ולא עקומה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ברירת מחדל