נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החזרי מס לעובדים בחו"ל

nattanan23 / Pixabay

בשנים האחרונות צעירים, משפחות ועובדים בכלל עוברים לעבוד בחו"ל. בימים בהם רילוקיישן הפך להיות מושג נפוץ, המדינה מתאימה עצמה ואת תשלומי המס הנדרשים כך שהעובדים בחו"ל לא יידרשו לשלם כפול.

 

למי משלמים מס הכנסה?

כאשר תושב ישראלי עובד בחו"ל, עלול להיווצר מצב בו הוא משלם מס הכנסה לשתי המדינות- ישראל והמדינה בה הוא עובד, אם עונה על הגדרת המושג "תושב" בשתיהן. במדינות רבות, העובד מחויב לשלם מס הכנסה על המשכורת הנכנסת במדינה בה הוא עובד, אך עלול להיות מחויב במס הכנסה גם בארץ. לכן, מקרים מסוימים זכאים בהחזרי מס כדי למנוע מצב של תשלום מס כפול.

 

מי זכאי להחזר מס?

את החזרי המס המגיעים לעובדים בחו"ל זכאים לקבל עובדים בחברה זרה, אשר בעת עבודתם בחו"ל נחשבו לתושבי המדינה הזרה (לפי ההגדרה), ועל כן אינם מחויבים בתשלומי מס הכנסה לישראל. אם העובד אכן היה נחשב כתושב של שתי המדינות- מדינת ישראל והמדינה הזרה- יחויב במס על פי מבחן מרכז החיים.

 

מבחן מרכז חיים

במבחן זה נקבע מהו מרכז החיים בפועל של העובד על פי מספר קריטריונים: כמות הימים אשר שהה בכל אחת מהמדינות, רכושו ומיקום העסקתו, חשבונות הבנק והיבטים נוספים אשר יכולים להכריע על המסקנה.
אם באותו המבחן ייקבע כי מרכז החיים של עובד עודנו בישראל, ייקבע כי הוא תושב ישראל ויחויב בהתאם בתשלום מס הכנסה ללא אפשרות לקבלת החזרי מס.

בנוסף על המבחן, קיימות שתי חזקות שאם מתממשות, ככל הנראה ייקבע כי מרכז החיים של העובד במדינה הזרה הוא בישראל:

  • אם העובד שהה בישראל במהלך שנת המס לפחות 183 ימים.
  • אם העובד שהה בישראל במהלך שנת המס לפחות 30 ימים, ובשנת המס הקודמת שהה בישראל לפחות 425 ימים.

 

את החזקות המופיעות מעלה ניתן לסתור הן על ידי העובד בחו"ל והן על ידי פקיד השומה. במידה והעובד נמצא במדינה זרה אך מועסק אצל מעסיק ישראלי הסיפור ייבחן פרטנית על ידי מבחן מרכז החיים וקריטריונים נוספים.

 

איך מקבלים החזר מס לעובדים בחול?

למרבה ההפתעה, החזרי מס אינם ניתנים אוטומטית על- ידי המדינה. כדי לבדוק תחילה את זכאותם ולאחר-מכן לקבל את החזרי המס, יש לפנות לפקיד השומה של מס ההכנסה ולהגיש בקשה:

תחילה, כדי לקבל את החזר המס לאותה שנת המס בה עבד האדם בחו"ל, עליו להוכיח את מרכז חייו מול פקיד השומה- להנפיק ולאסוף את כלל המסמכים, האישורים והטפסים הרלוונטיים אשר יעידו כי הינו/ היה תושב מדינה זרה.

אפשרות נוספת לקבלת החזר מס לעובד בחו"ל אשר משפרת משמעותית את כאב הראש היא פנייה לחברות ייעודיות. חברות אלה מכירות את הבירוקרטיה הנדרשת, יסייעו לעובד באיסוף הטפסים ויקיימו את ההתדיינות הנדרשת מול מס ההכנסה.

שעון ומטבעות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים ונדל"ן
בית ומטבעות
ביטוח בתים משותפים

ביטוח בתים דורש ידע ומומחיות בתחום. האתגר הגדול הוא התאמה של הביטוח הבסיסי ושדרוג שלו בהתאם לרצון ולצרכים של

קופת חיסכון
החזרי מס לנכי צה"ל

נכי צה"ל? לידיעתכם, מגיע לכם כסף חזרה ממס הכנסה. אתם מוזמנים להתחיל עוד היום בתהליך של החזרי מס לנכי

אנשי מקצוע
נדל"ן בקבוצת רכישה

חושבים לקנות דירה? בית? או אולי להיכנס בתור משקיעים לפרויקט מסוים של נדל"ן? אם כך, בוודאי יצא לכם לשמוע

פרויקט דורות עילית

פרויקט דורות עילית הוא פרויקט נדל"ן בהיקפים שלא נראו כמותם בישראל, וזאת לאור עתודות קרקע אשר עתידות להפוך לבנייני

קופות חיסכון
חיסכון כלכלי למשפחה

על מנת להגיע לדרך כלכלית נבונה אשר תהווה חיסכון משמעותי בעבור משק הבית, שימוש במיזם הר הביטוח יאפשר לחסוך