נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חישוב החזר מס – מה קורה במידה וטעיתם באחד מהפרטים האישיים?

החזרי מס

אין ספק שהתמודדות מול רשות המיסים היא מההתמודדויות הקשות והמורכבות ביותר של אדם מול רשות מנהלית כלשהי. רשות המיסים פועלת מכוח חוק אשר חוקק בתקופת המנדט הבריטי. המשמעות היא שהחוק כולל ערב רב של תקנות וחוקים המסדירים את פעולת הרשות פנימה, ואת פעולת הרשות מול האזרחים. בפסקאות הקרובות ננסה להבין כיצד פועלת רשות המיסים ואילו טעויות לא נכון לבצע בהתנהלות מולה.

 

רקע היסטורי

בתקופת המנדט הבריטי נקבעו ההסדרים הראשוניים העוסקים במס הכנסה בישראל. שלטונות המנדט החילו את החוקים שהיו בתוקף בבריטניה, תוך התאמות מינימליות לקולוניות השונות, ופעלו לגביית מיסים מאזרחי הקולוניות. כך היה במקומות אחרים, כך גם בישראל. כמרבית החוקים שקיבלנו בירושה מהשלטון המנדטורי, מדובר בחוק מורכב ומסובך, אשר רעיונות רבים ממנו השתרשו במערכת המס הישראלית. 

 

החזרי מס

החזר מס הוא למעשה נובע מבקשה אותה מגיש האזרח לשלטונות המס. האזרח נאחז באחת מהעילות הקובעות בחוק המייצגות מצב עובדתי מסוים אשר בגינו קמה זכאות להחזר מס, ופונה בבקשה לרשות המיסים להחזר. על האזרח לעמוד ולהוכיח את עמידתו בתנאים הקבועים בחוק. על מנת לעשות כן, עליו ללכת במשעולים הקבועים בחוק. מובן כי אלו אינן דרכים סלולות למי שאינו בקיא בהם.

כלומר, הסיכוי שאדם מן השורה שאינו מומחה בעניינים מעין אלו יטעה בהגשת בקשה להחזר מס הוא גבוה מאוד. נוסף על כן, היכולת של אדם שאינו בקיא בעניין להבין מהן העילות הרלוונטיות עבורו וכיצד הוא יכול למקסם את הסיכויים שלו לקבל החזר וכן להגדיל את גובה ההחזר היא נמוכה מאוד.

 

טעויות שכיחות

קיומן של טעויות בהגשת בקשות למי שאינו בקיא בתחום שכיחה מאוד. אדם שמבקש לקבל החזר מס בחזרה נתקל בחומה גבוהה המורכבת ממגוון רחב מאוד של טפסים להם ניתנו שמות מנהליים חסרי משמעות, וכן מול צורך להציג את האסמכתאות הרלוונטיות. במקרים רבים, ישנם אנשים אשר בתום לב ובשוגג מבצעים טעויות במילוי הטפסים. טעויות אלו עשויות להוביל לאחת משתי אפשרויות. האחת, פקיד רשות המיסים אשר יקבל את הבקשה ישים לב לטעות שבוצעה, וישלח בדואר שוב את הבקשה עם הוראה לתקן אותה. האחרת, פקיד רשות המיסים יפסול את הבקשה על הסף, לא ידון בה ותיאלצו להתחיל את כל התהליך מחדש. 

 

הסתמכות על אנשי מקצוע

לאור זאת, על מנת לקצר את תהליך קבלת הכספים בחזרה, אשר ממילא עשוי להיות ארוך באופן יחסי, נכון לפנות לחברה המתמחה בביצוע החזרים מעין אלו. על ידי פנייה לחברה תוכלו לבצע חישוב החזר מס ובו תוכלו לדעת במדויק אילו סכומים צפויים לחזור אליכם. בנוסף, תוכלו לדעת ברמה גבוהה של ביטחון אילו מסמכים עליכם להמציא לרשות המיסים, וכן בקשתכם תוגש על ידי אדם מקצועי שזהו תחום העיסוק היום-יומי שלו.

טופס החזר מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים