נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החלפת משאבות טבולות

החלפת משאבות

מקומות שבהם יש צורך במתקני סניטציה שנמצאים מתחת לקו הגובה של הרחוב, הם מקרה מסובך יחסית של אינסטלציה. זאת משום שבכדי להעביר את הביוב שנמצא במתקנים הסניטציה למערכת הביוב המרכזית של הרחוב, יש צורך להעלות אותו בצורה זאת או אחרת. בכדי לעשות זאת משתמשים במשאבות טבולות, ונרחיב על כך בכתבה זו

 

משאבות בבית הפרטי ובבניין המשותף

בבתים פרטיים ובבנייני דירות משותפים יש מספר סוגי משאבות שונים. סוג אחד של משאבות הוא זה שאחראי על העלאה של המים לגובה גבוה. מגובה מסוים המים לא יכולים לעלות על ידי חוק הכלים השלובים כפי שקורה ברוב מערכות המים, אלא זקוקים לעזרתה של משאבה מיוחדת שמותקנת לשם כך. בנוסף לכך, במקרים רבים ישנן משאבות שקשורות למערכות המים החמים בדירה. מטרתן של משאבות אלה היא להזיז את המים החמים אל עבר המכשיר שמחמם אותם או אל הדירה עצמה, לשם שימוש בהם.

 

משאבות טבולות בביוב ובכלל

אחד מסוגי המשאבות החשובים ביותר שיש בבתים פרטיים ובבנייני דירות משותפים הן משאבות טבולות. משאבות אלה נקראות כך מכיוון שהן עובדות כשהן טבולות בנוזל שאותו הן שואבות. במקרה של המשאבה בבית, משאבות אלה שואבות את הנוזל מתוך מערכת הביוב הביתית אל מערכת הביוב הציבורית שנמצאת ברחוב.

משאבות אלה עובדות בצורה כזאת שברגע שגובה הביוב מגיע לרמה מסוימת, מצוף שמחובר אל המשאבה עולה למעלה וכך מפעיל את המשאבה. מנגנון זה דומה מאוד למנגנון שמותקן בניאגרת האסלה הביתית שלנו, אך שם המצוף משמש לעצירה של זרימה המים ברגע שהניאגרה מלאה לחלוטין.

 

תיקונים נפוצים של משאבות טבולות

סתימות וחורים במשאבה הטבולה הם חלק נרחב מהתקלות שמתרחשות בה. בכדי לתקן תקלה זאת יש צורך לסתום או לפתוח סתימה מסוג מסוים. במקרים מסוימים התקלה במשאבה נובעת מתקלה שנגרמה למצוף שמחובר אליה, במקרים אלה התיקון של המשאבה הוא פשוט מאוד וניתן לבצע אותו בקלות רבה אם יש לך את הידע והכלים המתאימים לכך.

 

מתי צריך להחליף משאבה טבולה

במקרים שבהם הפיצוץ במשאבה הוא חמור מדי ואי אפשר לסתום אותו בצורה יעילה, יש צורך בהחלפה של המשאבה כולה. בכל הנוגע אל החלפת משאבות – אינסטלטור עכשיו זו הכתובת.

גם במקרים של קצרים חוזרים ונשנים שמגיעים מתוך המשאבה, במרבית המקרים תידרש החלפה של המשאבה כולה. החלפה של משאבה טבולה יכולה לעלות סכום של כמה אלפי שקלים בתוספת העבודה של האינסטלטור שמחליף אותה. כדאי לעשות השוואות מחירים לפני שרוכשים משאבה טבולה חדשה, ולעבור על המפרט שלה בכדי לוודא שהיא מתאימה לצרכים שלכם.

 

החלפת משאבות ביוב טבולות – סיכום

משאבות טבולות הן משאבות ששואבות את הנוזל שהן טבולות בתוכו. בבתים פרטיים משאבות אלה מעבירות ביוב מהמערכת הביתית אל המערכת הציבורית. לעיתים במקרים של קצרים או פיצוץ קשה במשאבה, יש צורך בהחלפה שלה בחדשה.

החלפת משאבות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
קוסם ילדים
איך לבחור קוסם ילדים?

מופעי קסמים הם צורת בידור עתיקה ופופולרית מאוד. מופעים של טריקים וזריזות ידיים נעשו לאורך כל ההיסטוריה האנושית, והספר