נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הטרדה מינית בשיעור נהיגה – איך מתמודדים ולמי ניתן לפנות?

נערה העוברת הטרדה מינית בזמן שיעור נהיגה

בשנים האחרונות, אנו נחשפים בצורה מדאיגה למקרים של הטרדה מינית על ידי מורי נהיגה – נערות צעירות ונשים מתלוננות כי נפגעו בצורה כזו או אחרת ממורה הנהיגה שלהן. הטרדה מינית הינה עבירה פלילית חמורה שדינה עלול להיות שנות מאסר בפועל, במידה ונפלתן קורבן להטרדה מינית במהלך שיעור נהיגה, אנא המשיכו לקרוא, המאמר הזה בשבילכן.

ראשית, חשוב לציין כי הטרדה מינית יכולה להיות מילולית בלבד, ואינה מחייבת מגע פיזי מכל סוג. למעשה, הטרדה מינית יכולה להיחשב בדרכים שונות ומגוונות, ועל כן החוק למניעת הטרדה מינית, שנחקק בשנת 1998 נועד להגן על קורבנות שנפגעו כתוצאה מהטרדה מינית.

בין השאר, אנו נחשפים למקרים בהם נשים ונערות צעירות חוות הטרדה מינית מצד מורה הנהיגה שלהם, והרי הטרדה מינית היא עבירה פלילית חמורה – אך כאשר היא מופנית כלפיי קטינה, דינה חמור אף יותר.

 

מהי הטרדה מינית על פי ההגדרה בחוק?

כפי שכבר ציינו, על פי החוק למניעת הטרדה מינית שנחקק בשנת 1998, הטרדה מינית היא פגיעה חמורה ועבירה פלילית, מכיוון שהיא מבזה את האדם ופוגעת בכבודו, פוגעת בזכויותיו לחירות ולשוויון.

בנוסף, הטרדה מינית יכולה להתבצע במספר דרכים, בין השאר –

  • אמירות משפילות ומבזות בעלות אופי מיני
  • מעשה מגונה
  • סחיטה באיומים
  • ניצול יחסי מרות
  • הצעה בעלת אופי מיני אשר חוזרת על עצמה
  • התנכלות בעלת אופי מיני

 

למעשה, הטרדה מינית יכולה להתבצע באופן פיזי – באמצעות מגע שאינו הולם ואינו מקובל על אחד מן הצדדים, וכמובן באופן מילולי בלבד, כמפורט בסעיפים למעלה.

במידה ונפלת קורבן להטרדה מינית בדרך כזו או אחרת, ישנם מספר פעולות ואמצעים משפטיים שתוכלי לפעול לפיהם, שעליהם נרחיב בהמשך.

 

הוטרדתי מינית על ידי מורה הנהיגה שלי – מה עליי לעשות?

ראשית, יש לציין כי קיימות בפנייך מספר אופציות, הן מבחינת הגשת תלונה אזרחית כנגד מורה הנהיגה, והן מבחינת הגשת תלונה במשטרה.

במקרה בו נפגעת כתוצאה מהטרדה מינית על ידי מורה הנהיגה שלך, אנו ממליצים לך לפנות לתחנת המשטרה ולדווח על כך, וכמובן להגיש תלונה אזרחית כנגדו.

אולם, קיימים מקרים רבים בהם נפגעות מהטרדה מינית נרתעות מלהגיש תלונה במשטרה, כיוון שהדבר מאלץ אותן לעבור תחקורים ותשאולים רבים בנושא, מה שמפגיש אותן אל מול הפגיעה בצורה אינטנסיבית.

על כן, הדבר המומלץ ביותר הוא ליצור קשר עם עורך דין המתמחה במקרים שכאלו, שידריך אותך איך להתמודד עם התקפה מינית מבחינה משפטית – והגשת תביעת נזיקין, אשר אינה מחייבת תשאול במשטרה.

בנוסף, עורך דין המתמחה במקרים של הטרדה מינית ידע כיצד לייעץ ולהדריך אותך בתהליך הלא פשוט העומד בפנייך.

דינו של אדם שהטריד מינית קטינה יכול להגיע ל – 4/5 שנות מאסר בפועל, ודינו של אדם שהטריד מינית בגירה הוא 3/4 שנות מאסר בפועל.

מורה לנהיגה מטריד מינית
מורה לנהיגה מטריד מינית
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משפטי
אדם נוהג עם טלפון ביד
עבירות נהיגה נפוצות

אנחנו בטוחים שאתם נהגים שומרי חוק, אבל אין מה לעשות – לכל אחד יש מעידות לפעמים. רובנו נהגים טובים

מדדים ונתונים
מה זה ביטוח בניין משותף?

ביטוח על הבניין המשותף שבו אתם גרים, הינו הכרחי ועשוי לסייע לכם במקרים רבים בהם אתם תהיו חשופים להוצאות

זמן וכסף
טיפול בחובות בישראל

אם אתם נאלצים להתמודד עם חובות שאין לכם מושג איך לצאת מהם, וכעת עליכם להתמודד עם הוצאה לפועל, הבנקים