נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

היתרונות בדודים חשמליים

מים חמים ראשית

במרבית הבתים בישראל אמנם מותקן דוד שמש, אך בחלק גדול מהם דוד השמש מכיל בתוכו גם רכיבים חשמליים – שהופכים אותו לדוד חשמל. לדוד החשמל יש מספר יתרונות שבהם הוא מתעלה על דוד השמש הפופולרי, אך גם חיסרון משמעותי אחד.

 

מאפשר אספקת מים חמים גם בחורף

היתרון הבולט והמרכזי של דוד החשמל הוא אי התלות שלו במקור אנרגיה חיצוני על מנת לספק מים חמים. בדוד השמש, למשל, כל עוד השמש לא זורחת בעוצמה במשך לפחות מספר שעות – כנראה שלא יהיו לכם מים חמים במקלחת (לפחות לא לאורך זמן).

את דוד החשמל אפשר להפעיל בלחיצת כפתור, וגוף החימום שבו יתחיל לחמם את המים, מבלי תלות כלשהי במזג האוויר בחוץ. זה אומר שניתן להנות מאספקה קבועה של מים חמים גם בימים הכי קרים בחורף, כאשר מזג האוויר בחוץ הוא סגרירי ומעונן.

בעזרת דוד החשמל תוכלו למלא אמבטיה חמה בחורף, ולהירגע בנחת אחרי יום עבודה ארוך ואינטנסיבי.

 

גם בקיץ לא תמיד יהיו לכם מים חמים עם דוד השמש

דוד השמש אמנם יעיל מאוד בחודשי הקיץ, בהם יש שמש חזקה לאורך כל שעות האור – אך אין הדבר מבטיח בהכרח אספקה של מים חמים.

חימום המים תלוי במיקום והזווית שבו ניצב קולט השמש. כאשר הקולט מונח במקום שלא קולט את אור השמש בצורה מספיקה – גם אם יש שמש קופחת בחוץ, ייתכן כי לא יהיו לכם מספיק מים חמים על מנת להתקלח. במקרים אלו, עד שתזמינו טכנאי שישנה את המיקום של קולט השמש, תוכלו להשתמש בדוד החשמל וליהנות מאספקת מים חמים קבועה.

 

ניתן להתקנה גם בבתים בהם לא ניתן להתקין דוד שמש

יתרון נוסף של דוד החשמל הוא שניתן להתקין אותו במקומות בהם לא ניתן להתקין דוד שמש – כמו בדירות ובניינים בעלי גג קטן מדי שלא מתאים לגודל של קולט השמש, או דירות שנמצאות בקומות נמוכות בבניין גבוה.

 

החיסרון של דוד חשמל – המחיר

החיסרון הבולט של דוד החשמל הוא המחיר שלו – גם המחיר הכספי שאתם תצטרכו לשלם בחשבון החשמל, וגם המחיר האנרגטי שהוא גובה מהמשק. דוד החשמל מעלה את צריכת החשמל, כך שגם הזיהום הסביבתי שנוצר כתוצאה מהפקת החשמל גדל.

לפיכך, מומלץ לקנות דוד מים משולב – שמכיל גם את מנגנון חימום המים של דוד השמש, וגם רכיבים חשמליים שהופכים אותו לדוד חשמל בעת הצורך. במדינת ישראל שטופת השמש, במרבית השנה לא תצטרכו להדליק את דוד החשמל. עם זאת, כאשר אין שמש בחוץ – תוכלו להדליק את דוד החשמל וליהנות ממים חמים גם בחורף.

לקבלת כל המידע אודות סוגי הדודים השונים והמחירים שלהם, תוכלו להיכנס לאתר הבית של דודים. דרך האתר תוכלו גם להזמין טכנאי דודים מקצועי, להתקנה בטוחה של הדוד שלכם.

 

מים חמים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
מצלמה
כמה עולה מקרן לגינה

מעוניינים לשדרג את חוויית הישיבה בגינה הפרטית? בואו לברר כמה עולה מקרן לגינה פרטית בבית, אילו חבילות הקרנה נחשבות

תינוק
חדר שינה להורים טריים

כל החיים חיכיתם לרגע הזה, כבר כמעט 9 חודשים עברו מאז שהמחשבה החלה להפוך למציאות וממש מעבר לפינה, מיד

תכולת מחסן
סוגי מחסנים והשימושים שלהם

מחסנים לגינה קיימים בגדלים שונים, עיצובים מגוונים ומיוצרים ממגוון חומרים שונים. התוצאה היא רמות שונות ואיכויות שונות של מחסנים

צמחייה מלאכותית
5 סוגים של צמחיה מלאכותית

צמחים בחלל הבית או בחדר העבודה שלכם, מוסיפים הרבה מעבר לצבע מרענן. כיום ניתן להימנע מצמחים טבעיים שמביאים עימם