נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המדריך המלא על ירושת חשבון בנק

עריכת דין

קבלת ירושה יכולה להיות אחד הרגעים הקריטיים ביותר מבחינה כלכלית בכל ימי חייכם. יתכן שמדובר בסכום כסף גדול, המאפשר למשפחה לצאת מהבור התקציבי, ולהחזיר את כלל חובותיה. לצד היתרונות הפוטנציאליים, ירושת חשבון בנק עשויה לגרור גם לא מעט סיכונים שיש להכיר בהם ולהיזהר מהם במידת האפשר. במאמר זה נכלול הדרכה לירושת חשבון בנק, על כל הסיכונים והסיכויים.

 

מהם הסיכונים בירושת חשבון בנק?

כאשר מקבלים ירושה של חשבון בנק, הופכים למעשה לממשיך הדרך הכלכלית של האדם שמסר לכם את החשבון. לעיתים, כאשר מדובר באדם אשר צבר נכסים בעבודה קשה וזהירה, מדובר למעשה אך ורק בקבלת סכום כסף מכובד. בפעמים אחרות, יתכן מאוד ותאלצו ליטול אחריות על המצב הכלכלי של האדם שהוריש לכם את חשבון הבנק. אחריות זו יכולה לכלול גם חובה להחזר מלא של חובותיו, ללא יוצא מן הכלל. ישנם מקרים רבים של ילדים להורים שחשבו שמצבם הכלכלי של הוריהם הוא מעולה, קיבלו את הירושה, וגילו לתדהמתם שהם אחראיים על החזר חובות בסכומי עתק. סיכון נוסף בירושת חשבון בנק, הוא שקבלת הירושה מעניקה לה חותמת סופית. אם יש בדעתכם לנהל משא ומתן משפחתי על הירושה שהושארה, כדאי מאוד להמתין עם חתימה על קבלת חשבון הבנק עד הסדרת הנושא עם בני המשפחה. בכל מקרה בו הסתבכתם וירשתם חוב, כדאי מאוד לפנות לבעל מקצוע, עורך דין בנקים שיעמוד לשירותכם.

 

איך לדאוג לאינטרסים האישיים שלכם בתהליך?

הדאגה לאינטרסים האישיים שלכם בתהליך נשמעת פשוטה, אך מדובר במלאכה מורכבת שדורשת מיומנות והיכרות עם תקנות הבנקים והחקיקה במדינה. רק עורך דין יעיל ומיומן, יוכל לסייע לכם לנווט בין כלל השחקנים השונים הפעילים בזירה, בין אם מדובר על יורשים פוטנציאליים אחרים, או בנקאים המנסים לגרום לכם לקחת אחריות על חובותיו של הנפטר. חשוב מאוד לשים לב למלכודות דבש אשר ינסו להציב בפניכם, ולראות שכלל הכספים אשר היו אמורים לעבור אליכם בירושה עברו. בחירה של עורך דין ותיק היא חיונית, מאחר ויש לו ניסיון בתביעות ובמקרי עבר, ניסיון שיוכל לסייע לכם להימנע מטעויות שעשו אחרים מלקוחותיו.

 

מספר דברים שחשוב לבצע לאחר קבלת הירושה

לאחר שבדקתם היטב שחשבון הבנק שקיבלתם הוא חשבון לגיטימי, ושאינכם יורשים עמו חוב בסכומי עתק, תוכלו להתפנות ולהסדיר את כלל הנושאים הבירוקרטיים הקשורים לחשבון. קודם כל, כדאי מאוד לבדוק מהן תוכניות החיסכון בהן מופקד הכסף. לעיתים, תוכניות החיסכון הוותיקות יהיו עם תשואה הרבה יותר גדולה משל התוכניות המודרניות, וכדאי לשמור עליהן, ולעיתים הבנקאים יפילו על הלקוח תוכניות לא משתלמות בשל גילו. בדקו היטב את התוכניות של הכסף, ואת נקודות היציאה מהן, וכך תוכלו להתחיל בניהול החשבון באופן שוטף. לחילופין, תוכלו גם לבחור להעביר את כלל הסכום אל החשבון שלכם, ולנהל אותו עם יתרת רכושכם.

מחשבון וכסף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משפטי
אדם נוהג עם טלפון ביד
עבירות נהיגה נפוצות

אנחנו בטוחים שאתם נהגים שומרי חוק, אבל אין מה לעשות – לכל אחד יש מעידות לפעמים. רובנו נהגים טובים

מדדים ונתונים
מה זה ביטוח בניין משותף?

ביטוח על הבניין המשותף שבו אתם גרים, הינו הכרחי ועשוי לסייע לכם במקרים רבים בהם אתם תהיו חשופים להוצאות

זמן וכסף
טיפול בחובות בישראל

אם אתם נאלצים להתמודד עם חובות שאין לכם מושג איך לצאת מהם, וכעת עליכם להתמודד עם הוצאה לפועל, הבנקים