נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לעבוד בצורה בטוחה בשעת הפעלת במת הרמה?

במות הרמה להשכרה

במות הרמה נכנסו לשוק העובדה בגובה בצורה נרחבת מאוד. בכל אתר עבודה בו עובדים בגובה תוכלו למצוא לפחות אחת כזאת. השימוש בבמות הרמה לעבודה בגובה גרם לירידה במספר התאונות, והוא בטוח בהרבה מהאמצעים האחרים הקיימים. עם זאת, גם בעבודה עם במת הרמה יש צורך לעקוב אחרי מספר כללים בכדי לשמור על עבודה בטוחה. 

 

הסבר קצר על במת הרמה

במות הרמה הן כלים לעבודה בגובה. במת ההרמה מורכבת מכלי כבד ונייד שאליו מתחברת זרוע ועל ראשה מותקנת במה, בדרך כלל מגודרת, שמורמת באמצעות הזרוע. במות אלה משמשות לשם העמסת ציוד ועובדים והרמת לגבהים של עד 60 מטר. קיימים בשוק מספר רב של סוגים ודגמים של במות הרמה, שמתאימות למגוון רחב של פרויקטים בחללים סגורים או פתוחים. אפשר להשיג במות הרמה להשכרה או לקנות במת הרמה לשימוש ארוך.

 

אחזה ותחזוקה של במת הרמה

תחזוקה נכונה של במת ההרמה היא אחד החלקים החשובים ביותר בעבודה עם במות שכאלה. בנוסף לכך, למעסיקים שיש להם עובדים שעובדים בגובה עם במות הרמה, יש חובה חוקית לדאוג לתחזוקה שוטפת שתמנע תאונות עבודה. תחזוקה נכונה של במת הרמה כוללת בדיקות תקופתיות, החלפת חלקים במידת הצורך ושימוש בדלקים ושמנים תואמים בטיפול השוטף.

 

לבישת רתמה וקסדה בעת העבודה בגובה

העבודה על במת ההרמה נעשית בגובה רב, ולכן יש ללבוש את עזרי הבטיחות המתאימים בעת שעובדים על במת ההרמה. שני האמצעים המרכזיים לבטיחות בגובה הם רתמה וקסדת בטיחות. רתמה היא מעין בגד המתלבש על הגוף, באמצעות סדרת רצועות בנקודות שונות.

בכדי שהיה ניתן לחבר אותה לחבל בצורה שתמנע נפילה, את הרתמה מחברים בדרך כלל אל נקודה ייעודית בבמת הרמה ולעיתים גם לנקודה נוספת וסטטית באתר העבודה. קסדת בטיחות היא אחד הכלים העיקריים בכדי למנוע פציעות בראש, ובשל כך על הקסדה לעמוד בתקנות של קסדות עבודה.

 

הדרכת עובדים ואישור עבודה בגובה

עבודה על במת הרמה נחשבת עבודה בגובה לפי משרד תקנות עבודה בגובה. על כל עובד שעובד בבמת הרמה להיות מוסמך על ידי מדריך עבודה בגובה. בנוסף לכך, על העובד להיות מוסמך בעבודה עם הכלי לפי תקנות של משרד העבודה. עוד יש להכין את אתר העבודה לפני התחלת העבודה עם הבמה, ויש לסמן בצורה בולטת כל מכשול שעשוי להפריע לבמה בכדי שהמפעיל שלה יראה אותו בברור.

 

עבודה בטיחותית עם במות הרמה – סיכום

במות הרמה הן כלי לעבודה בטיחותית בגובה. בכדי שהעבודה עם הבמה תהיה בטיחותית ככל האפשר, יש להקפיד על מספר כללים וביניהם תחזוקה ואחזקה של במת ההרמה, ולבישת אמצעי בטיחות כמו קסדה ורתמה שמחוברת לבמת ההרמה. כמו כן יש להקפיד על הדרכת העובדים והכנת האתר לפני התחלת העבודה.

במות הרמה להשכרה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
החלפת משאבות
החלפת משאבות טבולות

מקומות שבהם יש צורך במתקני סניטציה שנמצאים מתחת לקו הגובה של הרחוב, הם מקרה מסובך יחסית של אינסטלציה. זאת

קוסם ילדים
איך לבחור קוסם ילדים?

מופעי קסמים הם צורת בידור עתיקה ופופולרית מאוד. מופעים של טריקים וזריזות ידיים נעשו לאורך כל ההיסטוריה האנושית, והספר