נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הקריטריונים לקבלת פטור ממס הכנסה עקב מחלה

מס הכנסה

חלק מהזכויות שלכם כאזרחי המדינה שמשלמים ביטוח לאומי, אלו זכאויות שונות לאמצעי סיוע שונים במצבים שמצריכים זאת. אחת הצורות לאמצעי סיוע זו קבלת פטור ממס הכנסה עקב מצב רפואי שמביא לירידה באיכות החיים ובעיות תפקודיות כאלו או אחרות.

מחלות שונות מביאות אנשים למצבים קשים מכל מיני בחינות, ולכן, כאשר מתקבלת קביעה של אחוזי נכות, על פי השקלול הסופי יכול להיות שגם אתם תהיו זכאים לפטור ממס הכנסה.

 

זכויות מהמדינה

אנשים אשר חולים במחלות קשות, יש להם זכויות רבות בנוגע למה שהם יכולים לקבל מהמדינה, פטור ממס הכנסה עקב מחלה זה חלק מהסיפור הרבה פעמים. ההתמודדות עם מחלה קשה, משפיעה רבות על החיים של אותו אדם ומשפחתו, ולרוב גם מתלווה בירוקרטיה, טיפולים, תרופות ועוד, בכדי לסייע, המדינה מעניקה הטבות שונות להקלה.

 

כללי הזכאות

את ההטבה הזו של פטור ממס הכנסה, ניתן לקבל אם עומדים בכללי הזכאות, הכוונה היא לאחוזי הנכות שנדרשים על פי החוק. לפני קבלת הפטור, תצטרכו לעבור תהליך בירוקרטי מול הגופים השונים במדינה, ומומלץ להיעזר גם באנשי מקצוע שילוו אתכם בתהליך. השקלול הסופי של אחוזי הנכות וקבלת הפטור נעשה לאחר המעמד מול הוועדה הרפואית.

 

מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה

ישנן מחלות רבות שיכולות לזכות בפטור ממס הכנסה, ישנו פירוט שלם של הליקויים במוסד לביטוח לאומי בהתאם לתקנות שנקבעו בחוק. חלק מהמחלות שתוכלו למצוא כי רבות מביאות לזכאות לפטור הן:

  • סוכרת – זוהי מחלה נפוצה מאוד ויש לה דרגות חומרה שונות, במצב חמור של המחלה, הרבה פעמים מקבלים מאה אחוזי נכות, מה שמוביל לזכאות לקבלת הפטור. קבלת הפטור תלויה בחומרת המחלה, וחשוב להבין שיש גבול דק בין זכאות לאי זכאות.
  • מחלות לב – מחלות אלו רבות מביאות לאחוזי נכות רפואית גבוהים מאוד, ובמקרים רבים אלו מחלות שמביאות לזכאות לקבלת הפטור.
  • מחלות דם – ישנן המון סוגים של מחלות דם, הרבה פעמים מדובר במחלות מסכנות חיים, שמביאות גם הן לאחוזי נכות גבוהים ולעיתים זכאות לפטור ממס הכנסה.
  • מחלות דלקתיות במערכת העיכול – ישנן מחלות מסוג זה שנחשבות מסוכנות ומורכבות למדי כמו קרוהן והקוליטיס, אלו מחלות דלקתיות שפוגעות במערכת העיכול והמעיים. במצבים החומרים של מחלות אלו, עולים אחוזי הנכות ורבות גם ניתן פטור ממס הכנסה.
  • אירוע מוחי – אנשים שעוברים אירוע מוחי, כמו שבץ, יש הרבה פעמים פגיעות בעצבי המוח והפרעות נוירולוגיות שמגדירות את המצב הרפואי ואחוזי הנכות, בהתאמה במצבים קשים ניתן שיעור גבוה של אחוזי נכות וזכאות לפטור.

 

על פי החוק

החוק על פי פקודת המס בסעיף תשע, אומר כי הזכאים לקבלת פטור ממס הכנסה הם אנשים עם עיוורון, ליקוי ראיה, בעלי נכות רפואית בשיעור של מאה אחוזי נכות, ומי שנקבעו לו אחותי נכות של תשעים אחוזים לפחות לאחר שקלול של מספר ליקויים רפואיים. שימו לה שבכדי לקבל את הפטור, יש לעבור את התהליך של הצגת המקרה שלה בצורה מסודרת.

פטור ממס הכנסה עקב מחלה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים