נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

זה רק ספורט: הכל על הספורט החיפאי

ספורט

לחיפה יש מורשת ספורט ארוכה ומורכבת. לא כולם מכירים את הסיפורים מאחורי הקבוצות, לרבות העליות והנפילות של חלק מהקבוצות החזקות והמרשימות בעולם הספורט הישראלי. במאמר הבא נספר לכם מעט מהסיפור, החלום וההיסטוריה של חלק ממועדוני הכדורסל והכדורגל הוותיקים במדינה.

 

מכבי חיפה כדורגל

קבוצת מכבי חיפה היא בין המועדונים הוותיקים והחזקים בישראל. שנת 2022 הייתה השנה של מכבי חיפה בכדורגל. מכבי חיפה שיחקה בליגת האלופות מול שתיים מהקבוצות הטובות בעולם- פריז סן ז׳רמן ויובנטוס. שני המשחקים היו בעלי סיקור תקשורתי גבוה וכללו פאפרצי, ראיונות, מסיבות עיתונאים, ניתוחים ועוד. אם תרצו לקרוא ולשמוע עוד על מכבי חיפה תוכלו להיכנס לאתר מגזין ספורט חיפה.

 

הפועל חיפה כדורגל

הסיפור של הפועל חיפה הוא סיפור שנלקח מסרט. הקבוצה החלה כהתאגדות עממית, הגיעה לניצחונות גדולים וזכתה בשלוש אליפויות מדינה ועוד 3 גביעי סגנות. לאחר מכן חוותה הקבוצה התרסקות מסחררת וכאשר נכנס רובי שפירא שהביא עמו השקעה כספית גדולה וניהול נכון, הקבוצה זכתה באליפות, גביע מדינה וזכייה בטורניר הגדול ״אלוף האלופים״. קיימות אטרקציות בחיפה ובניהן גם משחק במגרש הכדורגל המפואר אצטדיון סמי עופר.

 

מכבי חיפה כדורסל

מכבי חיפה משחקת בליגה הלאומית לכדורסל ושיחקה ארבע פעמים בפיינל פור של ליגת העל ושלוש פעמים הגיעה למקום השני וקיבלה את התואר סגנית האלופה. בשנת 2012 זכתה הקבוצה באליפות הראשונה שלה. הקבוצה פורקה מסיבות כלכליות בשנת 2005. לאחר כמה זמן הוקמה מחדש ובשנת 2007 עלתה לליגה הלאומית.

 

הפועל חיפה כדורסל

קבוצת הפועל חיפה בכדורסל היא אחת מהקבוצות המרשימות והמפוארות ביותר בישראל. הקבוצה משחק בליגת העל וביורוקאפ בעונה הנוכחית 2022/2023. הקבוצה מנוהלת ע״י הוועד המנהל שמורכב מחמישה חברים מטעם עמותת האוהדים. הוועד המנהל נבחר בסיום כל עונה באספה כללית של כלל החברים בעמותה. לקבוצת הפועל חיפה יש גם קבוצת ילדים וילדות, נערות ונערים המורכבות ממאות שחקניות ושחקנים. להפועל חיפה יש גם קבוצת נשים שמשחק בליגה הארצית.

 

בית״ר חיפה

בית״ר חיפה היא קבוצה שמשחקת בליגה ב׳ צפון. בכל קבוצות הכדורגל של בית״ר חיפה קיים שילוב של שחקנים מכל המגזרים והעדות. הקבוצה אמנם קטנה אך רוב המשתתפים בה- השחקנים ובעלי התפקידים, ממלאים את תפקידם בהתנדבות מה שיוצר אווירה מיוחדת שלא ניתן לראות בכל הקבוצות. אוהדי הקבוצה הם אוהדים אמיתיים ואוהבים והקבוצה היא סמל לדו קיום בחברה הישראלית המורכבת.

מורשת הספורט הארוכה של העיר חיפה מוכיחה לכולנו מהו כוחו של הספורט, של ההצלחה וההתרסקות, הגדולה שבהתרוממות והטעם המתוק של הניצחון. לעיר חיפה קבוצות מגוונות מצליחות יותר או פחות, בכדורגל ובכדורסל, גברים ונשים, ילדים ובוגרים. חיפה היא סמל של ספורט ואחדות, ועם ההיסטוריה הספורטיבית המפוארת היא גם סמל של התמדה והצלחה.

ספורט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ספורט
מיתוסים על ספורט
מיתוסים על ספורט

הדף קצר מלהכיל את כל המיתוסים, סיפורי הסבתא, השמועות והטעויות שאנשים ניזונים מהם בהקשר של ספורט. החל מ"תרגילי חיזוק