נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו חוזר ביטוח לאומי?

ביטוח לאומי

למוסד לביטוח ישנם חוזרים רבים המתעדכנים באתר מדי פעם ועוסקים בנושאים מגוונים. בחוזרים ניתן למצוא מידע על חוקים, נהלים, קצבאות, הטבות, מענקים, זכויות ותביעות. המאמר יפרט על חוזרי ביטוח לאומי.

 

מהו חוזר ביטוח לאומי?

חוזר ביטוח לאומי מכיל הנחיות מעודכנות בתחומים רבים כגון: תביעות נכות, ביטוח מעסיקים, נפגעי עבודה, תושבים חוזרים, תשלומי ביטוח לאומי, דמי אבטלה, אימהות, ילדים, פרישה, דמי פגיעה, דמי קבורה, הבטחת הכנסה, שיקום, שארים, נפגעי תאונות, נפגעי פעולות האיבה, סיעוד, שירותים מיוחדים, מילואים, מתנדבים, ניידות, מזונות ועוד. ניתן להקליק על הנושא בו מעוניינים באתר של המוסד לביטוח לאומי ולקרוא את החוזר המעודכן. לחילופין, ניתן למצוא חוזרים והסברים באמצעות אתר פיצויים.

 

כיצד מוצאים את החוזר המתאים?

בכל נושא כאמור מתעדכנים חוזרים מדי יום. למשל, בנושא נכות יצאו חוזרים מעודכנים בנושאים רבים. לכל חוזר יש מספר ותאריך העדכון האחרון. למשל ב-6.3.22 התעדכן החוזר לגמלה בגין השגחה על ילדים שיש להם רגישויות למזון. במהלך 2019-2020 התעדכנו חוזרים רבים העוסקים בנהלים והנחיות הקורונה.

חוזר שיעורי הגמלאות לנכות כללית התעדכן ב-16.1.18. כאשר מקליקים על החוזר ניתן לראות מי כתב אותו, מתי, באיזה נושא, תת נושא, תחולת החוזר שמבטלת את החוזר הקודם ותוכן עניינים. בהמשך מגוללים את העכבר וקוראים את הכתוב בחוזר. למעשה החוזר בכל נושא הוא חוברת של כ-8-10 עמודים בהתאם לעדכונים שהביטוח הלאומי רוצה להכניס.

 

איך יודעים שהביטוח הלאומי הפיק חוזרים חדשים?

לא בכל יום אדם נכנס לאתר של הביטוח הלאומי ובודק את החוזרים המעודכנים. אם מחפשים מידע על הטבות או זכויות ייתכן ונתקלים בעדכונים הקשורים למה שמחפשים, אך גם זה לא תמיד נעשה בשל חוסר זמן או בקושי להבין מה השינוי, מה מגיע לכם, איך מגישים תביעה ומה צריך לעשות. לשם כך ישנם עורכי דין המכירים היטב את כל העדכונים, הטפסים, התביעות וההתנהלות של הביטוח לאומי. הם יכולים להסביר לכם במילים פשוטות מה נדרש מכם ומה מגיע לכם בשיחת ייעוץ.

 

מה תפקידו של עורך דין ביטוח לאומי?

מעבר לייעוץ ועדכון החוזרים החדשים, עורך דין ביטוח לאומי מגיש את התביעה הנחוצה, מלווה את הלקוחות שלו לוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי ומייצג אותם. בצורה כזו אין מה להילחץ שלא מכירים את כל החוזרים שהביטוח הלאומי מפרסם. עורכי הדין הם אלו שצריכים להיות בקיאים בהם ולעדכן אתכם כלקוחות.

כך תחסכו זמן מיותר וקושי למצוא את החוזרים הרלוונטיים לתביעה שלכם. אפשרות נוספת למי שמתקשה למצוא חוזר מקוון ולהבין מה הוא אומר לגבי הצרכים שלו, היא לקבוע תור במוסד לביטוח לאומי ולהיפגש עם פקיד שיעניק לו מענה. יחד עם זאת, התורים ארוכים ולעיתים מחכים כמה שבועות עד שנקבעת פגישה ולכן הכל מופיע בשירות המקוון.

ביטוח לאומי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אבטחה