נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

היתרונות בשימוש בטבלאות מעוצבות במקום בטקסטים

מסך של אפל

סדר. מילה קטנה עם משמעות ענקית. לפעמים אנו לא מספיק מודעים לעוצמת התרומה של סדר וארגון לחיינו האישיים שיכולה לבוא לידי ביטוי בכל תחום שהוא. כעת ברצוני להפנות את תשומת ליבכם לכלי פשוט, יעיל ונוח לסידור וריכוז מלל, הלוא היא הטבלה.

הטבלה-לשם מה זה טוב?

כוחה של הטבלה טמון במנגנון הסדר שלה. הטבלה שלעצמה פשוטה לכאורה אך בו זמנית גם מאוד חכמה. היא טומנת בחובה יתרונות רבים ושימושיים שיש בהם כדי להקל עלינו. ראשית כל, במידה וברצוננו לארגן מלל מסוים תוך התייחסות עניינית וקולעת, הטבלה מאפשרת לנו להציג בנקודות עיקריות ותמציתיות את תוכן הדברים ובכך היא מונעת מאיתנו להתפזר ומבדילה בין עיקר וטפל. יתרה מזאת, הטבלה מעוצבת יפה ומציגה את פני הדברים בדרך שנראית טוב לעין. הסדר שהיא מקנה מושך את עיני הקורא ומסייע לו לשאוב את המידע מן הטבלה.

כלי עבודה

טבלה או תיבת טקסט- מה כדאי?

באמצעות הטבלה ניתן לערוך השוואה באופן ממוקד על ידי הוספת עמודות רלוונטיות כמו קריטריונים או תבחינים והגורמים שמעוניינים להשוות ביניהם. תוכן הטבלה יועבר בצורה נקודתית. דרך הטבלה, נשקפת ההשוואה בצורה 'נקייה' יותר ללא כחל וסרק. לעומת זאת, ניתן אך פחות מומלץ להציג מלל בצורה של תיבת טקסט. תיבת הטקסט מכילה רצף מילים ואינה מכווינה וממקדת את עיקרי התוכן שבה. לדוגמה, ההשוואה באה לידי ביטוי בצורה טובה יותר בטבלה אשר מדגישה את הנקודות החשובות והקריטיות. זאת לעומת הטקסט שההשוואה מתוארת בו תוך שימוש במספר משפטים אחד אחרי השני שיוצר ברדק אחד גדול. המוח שלנו מתעניין ומפנים טוב יותר מידע שמוצג בצורה ברורה ולכן הרבה יותר קל לקרוא את הנתונים מהטבלה ולהסיק מסקנות רלוונטיות. אוסיף ואומר כי בטבלה ניתן להכניס הרבה נתונים ומספרים כך שהקורא יוכל להבין אותם בזמן קצר. סידור הנתונים בתבנית מצומצמת יכול לשרת אותנו ולהכווין את הקורא למה שרצינו להעביר באמצעות הטבלה. זאת לעומת טקסט רווי בנתונים ומספרים שבנוי בצורה ארוכה ועמוסה שהבנת המסר ממנו יכולה להיות משימה מייגעת ומתסכלת במיוחד לקורא. טבלאות הן אמצעי להציג נתונים בעלי מבנה אחיד. למשל גם  תפריט במסעדה הוא טבלה בעלת שתי עמודות: שם המאכל ומחירו.

הטבלה מאפשרת לנו לחסוך במלל מיותר. במקום לכתוב "מחירו של סלט הבריאות הינו 30 ₪". כמו כן, אדם המתבונן בטבלה יוכל להסיק ממיקום התא את משמעותו תוך קריאת כותרת העמודה וכותרת השורה אשר יספקו את המידע הנחוץ להתמצאות בטבלה. יתר על כן, כל אחד מאיתנו חווה דילמות מסוימות על בסיס יומי ועושה שימוש ב'טבלת יתרונות וחסרונות' על מנת להציג את הנקודות החיוביות והשליליות בצורה שתהיה נוחה הן לכתיבה, הן למספור והן לקריאה.

 

לסיכום, הטבלה הינה פונקציה אפקטיבית ונוחה בעלת פוטנציאל אדיר אם רק נבחר להשתמש בה. היא מעוצבת ומסודרת וללא ספק עדיפה על פני תיבת טקסט ארוכה ומשעממת. היא שמה דגש על עיקרי התוכן ומשקפת את הנתונים כמו שהם. במידה ותחום העיצוב מדבר אליכם, בטוח תמצאו עניין בקורסים המוצגים באתר של מכללת סולו. האתר מכיל מספר בלתי מבוטל של קורסים עיצוביים. אז למה אתם מחכים? עולם העיצוב ממתין לכם!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טכנולוגיה
ענן מרכזי
ענן בהתאמה אישית

ארגונים מכל הגדלים בוחרים יותר ויותר מחשוב ענן. סטארט-אפים שעוברים לענן יכולים ליהנות משלל יתרונות – כולל חיסכון דרסטי