נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כך עובדת מדפסת 3D

הדפסת תלת מימד היא שיטת ייצור מגוונת ביותר ואב-טיפוס מהיר. במהלך העשורים האחרונים היא עשתה גלים בתעשיות רבות ברחבי העולם.

הדפסת תלת מימד היא חלק ממשפחה של טכנולוגיית ייצור הנקראת ייצור תוספים. זה מתאר את היצירה של אובייקט על ידי הוספת חומר לאובייקט שכבה אחר שכבה.

 

מה יכולה מדפסת תלת מימד להכין?

מדפסות תלת מימד מגוונות להפליא. הם יכולות, בתיאוריה, ליצור כמעט כל דבר שתוכלו לחשוב עליו.

אבל הם מוגבלים על ידי סוגי החומרים שהם יכולים להשתמש בהם ל"דיו "ולפי גודלם. לגבי חפצים גדולים מאוד, נניח בית, תצטרך להדפיס חלקים בודדים – או להשתמש במדפסת תלת מימד גדולה מאוד. מדפסות תלת מימד מסוגלות להדפיס מפלסטיק, בטון, מתכת וחומרים נוספים, אך מרבית המדפסות תוכננו להשתמש רק בסוג אחד של חומר.

כמה דוגמאות מעניינות של אובייקטים מודפסים בתלת מימד כוללים, אך אינם מוגבלים ל: גפיים תותבות וחלקי גוף אחרים, בתים ומבנים אחרים, מזון, תרופה, כלי נשק, מבנים נוזליים, מוצרי זכוכית, חפצים אקריליים, אבזרי סרטים, כלי נגינה, ביגוד, דגמים ומכשירים רפואיים, להדפסת תלת מימד יש יישומים בענפים רבים בבירור.

 

איך מדפסת תלת ממדית עובדת?

תהליך הדפסת התלת מימד מתחיל ביצירת דגם גרפי של האובייקט שיודפס. אלה מתוכננים בדרך כלל באמצעות חבילות תוכנה לעיצוב מחשב (CAD), וזה יכול להיות החלק האינטנסיבי ביותר בתהליך. תוכניות המשמשות לכך כוללות TinkerCAD, Fusion360 ו- Sketchup.

עבור מוצרים מורכבים, לרוב מודלים אלה נבדקים בהרחבה בהדמיה על כל פגמים פוטנציאליים במוצר הסופי. כמובן שאם העצם שיודפס הוא דקורטיבי גרידא, זה פחות חשוב.

אחד היתרונות העיקריים בהדפסת תלת מימד הוא בכך שהיא מאפשרת מידול בתלת מימד מהיר של כמעט כל דבר. המגבלה האמיתית היחידה היא הדמיון שלך.

לאחר העיצוב, השלב הבא הוא פריסה דיגיטלית של הדגם כדי להכין אותו לשלב ההדפסה. תהליך הפריסה מחלק את הדגם לשכבות רבות. לאחר מכן נשלח העיצוב של כל שכבה לראש המדפסת.

בסיום ההכנה להדפסה, תוכנת ההחלקה תוסיף גם עמודות תמיכה, במידת הצורך. אלה נדרשים מכיוון שלא ניתן להניח פלסטיק באוויר דק, והעמודים עוזרות למדפסת לגשר על הפערים. עמודות אלה יוסרו לאחר מכן במידת הצורך.

לאחר שתוכנית המעבד הצליחה לקסם, הנתונים נשלחים למדפסת לשלב הסופי.

בהתאם לשימוש, ישנם יתרונות אחרים של הדפסת תלת מימד על פני תהליכי ייצור אחרים. אלה כוללים, אך אינם מוגבלים ל:

ייצור מהיר יותר – אמנם איטי לעיתים, הדפסת תלת מימד יכולה להיות מהירה יותר מתהליכים קונבנציונליים כמו דפוס הזרקה וייצור חיסור.

נגיש בקלות – הדפסת תלת מימד קיימת כבר כמה עשורים והתפוצצה מאז שנת 2010. כיום יש מגוון רחב של מדפסות וחבילות תוכנה זמינות (רבות מהן קוד פתוח) המקלות על כמעט כל אחד ללמוד כיצד לעשות זאת זה.

איש מדפיס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דיגיטל