נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה מסך הקרנה ? טיפים לבחירה נכונה של מסך למקרן

מסך הקרנה הוא חלק בלתי נפרד מהמקרן עצמו, בחירה של מסך הקרנה שאינה משרתת את סוג המקרן יכולה להוביל לתוצאות הקרנה נמוכות.

לכן, ריכזנו עבורכם במדריך קצר את כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם בוחרים מסך הקרנה.

מסך הקרנה הוא חלק בלתי נפרד מהמקרן עצמו, בחירה של מסך הקרנה שאינה משרתת את סוג המקרן יכולה להוביל לתוצאות הקרנה נמוכות. לכן, ריכזנו עבורכם במדריך קצר את כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם בוחרים מסך הקרנה.

בין אם מדובר במקרן למשרד או מקרן קולנוע ביתי – מומלץ לקרוא את הטיפים שהכנו לכם, לפני רכישת מסך המקרן.

 

מסכים בגלים שונים

 

כמה עולה מסך למקרן?

מחירו של מסך הקרנה נקבע על פי מספר גורמים: סוג מסך ההקרנה (על זה נדבר בהמשך), גודל המסך, וסוג הבד.

 

סוגי מסכי הקרנה 

קיימים סוגים שונים של מסכי הקרנה: מסך הקרנה קבוע, חשמלי, ידני, חצובה, מתוח וכן הלאה. בסופו של דבר המסכים מתחלקים לשניים, מסכים חשמליים וידניים. מסך הקרנה חשמלי מופעל על ידי מנוע טובולרי או סינכרוני.

 

גודל המסך 

לגודל המסך יש השפעה ניכרת על המחיר הסופי, ככל שהמסך גדול יותר יש צורך במשאבים יקרים כמו מנוע עוצמתי במקרה של מסך חשמלי, התקנה עמידה, ובד. יש להתאים את גודל המסך בהתאם לגודל החדר, אין צורך לבחור במסכים ענקיים במקום קטן יחסית, בחירה זו תגרום לחוסר נוחות בזמן צפייה.

 

סוג בד 

בחירת סוג הבד צריכה להעשות בהתאם למקום בו אתם בוחרים למקם את מסך ההקרנה. ישנם סוגי בד שונים אשר מחזירים אור ומתאימים לאור סביבתי מרמה מסוימת. תוכלו לבחור במסך בעל שכבות בד שונות בצבעי אפור – שחור כאשר יש אור סביבתי, ואין אין בעיה של אור סביבתי תוכלו לבחור במסך הקרנה עם בד סטנדרטי.

 

חדר צפייה

 

מסכי הקרנה חשמליים ינועו בטווח של 450 ש"ח עד 6,000 ש"ח עבור מסך הקרנה חשמלי לבית. [ ראו כאן מחירון מסך  חשמלי מהיבואן ]

מסכי הקרנה ידניים ינועו בטווח מחירים של 200 ש"ח עד 2,200 ש"ח עבור מסך הקרנה ידני לבית. [ ראו כאן מחירון מסך ידני למקרן מהיבואן ]

[ ראו כאן מדריך מקיף על כל סוגי מסכי הקרנה הקיימים ]

 

חוף ים

 

מה חשוב לבדוק לפני רכישת מסך הקרנה?

הבדיקה לפני רכישת מסך ההקרנה היא הקריטית פה. אנו ריכזנו שלושה דברים עיקריים שעליכם לבדוק לפני בחירת מסך ההקרנה הנכון:

מיקום 

הדבר החשוב ביותר שעליכם לדעת לפני הרכישה הוא המיקום בו תרצו למקם את מסך ההקרנה. יש הבדל בין מקרן אשר מיועד לחדר שינה ובין מקרן אשר מיועד לסלון. לאחר שאתם יודעים את המיקום חשוב גם לדעת פחות או יותר את המרחק מזווית הצפייה אל מיקום מסך ההקרנה.

 

וונדר וומן

 

זווית צפייה 

ישנו מונח המשפיע על ביצועי הצפייה – Gain (רווח). אם למסך אין רווח תוכלו לראות אותה תמונה מכל זווית צפייה, ככה שכל הצופים מאושרים. מצד שני, כאשר יש רווח המסך ישקף אור חזרה לכיוון המרכז ולא לשאר הזוויות, כתוצאה מכך לא תראו את ההקרנה באופן שווה מכל זווית צפייה. תוכלו למצוא את הרווח במפרט טכני לפי מספרים כך שכלל שהרווח גדול יותר כך התמונה פחות ברורה עבור אלו שאינם במרכז.

 

חדר

 

יחס גובה רוחב 

יש הבדל בין מסכים רחבים ובין המסכים אליהם אנו רגלים, יחס גובה רוחב של 9:16 הוא היחס הסטנדרטי אותו אתם מכירים. איכות שידור זו תואמת שידורי משחקים, HDTV ועוד… מצד שני חובבי קולנוע ירצו לבחור ביחס גובה של 1:2.4 התואם סרטים רחבים. אמנם מסכי הקרנה רחבים יעניקו לכם הקרנה איכותית יותר אך תצטרכו ציוד נלווה מקצועי שיעלה לכם לא מעט כסף כמו פקדי עדשות ממונעות, עדשה אנאמורפית ועוד.

 

משרד

 

איך מיישמים את כל המידע?

כעת מה שנותר לכם לעשות הוא להגיע לחנות מקצועית, שגם כאן נדרש מחקר לבחירת המקום המומלץ. כאשר אתם מגיעים אל החנות כבר אמור להיות לכם מידע בסיסי של מה שאתם מחפשים על פי סוג המסך, גודל וסוג הבד (חשוב שתדעו אם המקום בו תבחרו למקם את המסך הוא מקום אשר האור הסביבתי מגיע אליו באופן משמעותי). כמו כן, חשוב לדעת את המפרט הטכני של המקרן שלכם בכדי לדעת האם מסך ההקרנה מתאים לו.

 – מומלץ לקרוא את הטיפים שהכנו לכם, לפני רכישת מסך המקרן.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא צרכנות
אייפון לבן
כיסוי אידיאלי לאייפון

כאשר תחפשו כיסוי לאייפון, מהר מאוד תבינו כי לרשותכם עומד מבחר ענק של אפשרויות. ישנם כיסויים מכל הסוגים, וכל

כרטיסי אשראי
ארנקי טומי הילפיגר

המותג טומי הילפיגר נחשב לאחד המותגים הנמכרים ביותר בעולם, וכעת גם לכם יש את ההזדמנות לבצע רכישה של ארנקים