נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להגדיל סיבולת לב ריאה

דופק הלב

למרות שגרת היום העמוסה שלנו, בה אנו מתמודדים עם לחצים מהעבודה ומבית, אנחנו מנסים לשמור על כושר גופני תקין. חלקנו מתאמנים כפעמיים בשבוע, חלקנו כמעט כל יום. רוב המרבית האנשים בוחרים גם לשמור על תזונה נכונה במקביל לביצוע האימון על מנת להגיע להשגים גדולים יותר מבחינת המשקל. אבל מה בנוגע לסיבולת לב ריאה?

רגע של אנטומיה – מהי סיבולת לב ריאה?

במהלך פעילות אירובית, אם זה הליכה, ריצה, שחייה, ריקוד ועוד, הגוף שלנו מפזר את החמצן שאנו נושמים אל השרירים בעזרת מערכת הדם לכל התאים בגופנו. סיבולת לרב ריאה היא היכולת של מערכות הגוף השונות לעבוד בסנכון מושלם בזמן ביצוע פעילות הגופנית, בעיקר בפעילות עצימה וממושכת.

כדי לעסוק בפעילות גופנית לאורך לפרקי זמן ארוכים, נזדקק לסיבולת לב ריאה מפותחת שתוכל לקלוט כמויות גדולות של חמצן במהלך האימון ותעביר אותן לכל הדם. כמו כן סיבולת לב ריאה מפותחת גורמת לשיפור בזרימת הדם, הגדלת פרק זמן האימון, תורמת לירידה במשקל, מחזקת את שרירי הלב ובעיקר, תורמת להצלחה שלנו באימון.

איך להגדיל את סיבולת לב ריאה?

אם במהלך האימון אנו מרגישים כי הגוף שלנו מסוגל לעמוד בפעילות גופנית מאומצת לאורך זמן ובלי להתאמץ יותר מדי, הכושר הגופני שלנו ככל הנראה טוב, אל בכל זאת מומלץ להשקיע בביצוע תרגילים שישמרו את סיבולת לב הריאה ואת השרירים השונים.

  1. תרגילי אירובי – ניתן לשפר את הסיבולת לב ריאה באמצעות פעילות גופנית סדירה. פעילות אירובית קבועה כמו ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים, הליכה מהירה ועוד יחזקו את סיבולת לב הריאה שלנו. פעילויות אלו נוחות לשילוב גם במהלך השגרה העמוסה. ניתן לבצע את רוב הפעילויות האלו גם בשטחים פתוחים וגם בתוך חדר הכושר או הבית בעזרת ציוד כושר מתאים. באתר https://treadmill.co.il ניתן למצוא מידע נוסף על מכשירי הכושר ושירות תיקון המכשירים לחדרי הכושר ולבית הפרטי.
  2. פעילות גופנית עם דופק גבוה – רבים מאיתנו מעוניינים לגוון את הפעילות הגופנית שאנו מבצעים ומלבד פעילות אירובית אנו יכולים גם לבצע פעילויות גופניות עם דופק גבוה. חוגים ופעילויות שונות, כמו ספינינג, ריקוד, משחקי כדור, קיקבוקסינג ועוד מאפשרים לנו לשפר את הסיבולת שלנו והם גם תחביב נהדר לאורך זמן.
  3. חיזוק סיבולת לב ריאה בבית – ישנם מספר תרגילים שמאפשרים לנו להגדיל את סיבולת לב הריאה שלנו. קפיצה בחבל, עלייה במדרגות, ניתורי פיסוק המוכרים בתור Jumping Jacks וניתורי צד מצוינים לשיפור סיבולת לב הריאה ועובדים על שרירים נוספים שאימון אירובי עובד עליהם פחות.
  4. תרגילי כוח – כתוספת לתרגילי אירובי שבועיים, מומלץ לבצע תרגילי כוח, כ-3 סטים אחד אחרי השני, כפעמיים שלוש בשבוע ומנוחה של 10 שניות בין סט לסט. תוספת זו תשפר בצורה משמעותית את סיבולת לב הריאה שלנו, תחזק את השרירים ותפחיד את הסיכוי לפציעות ספורט.
  5. לא לוותר על אימון – ההתמדה של האימונים עושה את ההבדל. ככל שנתמיד יותר באימונים קבועים, לפחות 2-3 אימוני אירובי או אימוני דופק גבוה בשבוע יגדילו משמעותית את סיבולת לב הריאה שלנו. מומלץ לבחור את מה שנוח לנו לביצוע, אם זה האופציה להתאמן בחדר כושר, לצאת לריצה בחוץ, לצאת לשיעור ספינינג או לעבוד על מכשירי כושר בבית. במקרה זה, במידה ומכשיר הכושר בבית תקול, ניתן לפנות ליוני – טכנאי הליכונים מראשון לציון לטיפול זריז ומהיר בתקלה, כדי לא לפספס אף אימון ולפגוע בסיבולת לב הריאה שלנו.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
עדשות אור כחול
הכל על עדשות אור כחול

עם השימוש ההולך וגובר במכשירים דיגיטליים בחיי היומיום שלנו, החששות לגבי הנזק הפוטנציאלי של אור כחול בעיניים שלנו צברו

נפש חזקה
שמרו על נפש חזקה בזמן הסגר

סביר להניח שעבור מרבית האנשים, תקופת הקורונה היא תקופה מטלטלת שפגעה ברוב תחומי החיים. זו תקופה שבה כמעט מיליון

מריחה על מקום הכאב
משחה לכאבי שרירים

סובלים מכאבי שרירים? מחפשים את המשחה הטובה ביותר בשוק כיום? באמצעות פארמה פלוס תוכלו לרכוש את המשחות הטובות ביותר