נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ליצור מקום לאימון בסלון הבית

שכיבות שמיכה

תקופת הקורונה שינתה את מסלול החיים והשגרה היומית של מיליארדי אנשים ברחבי העולם, והכריחה אותנו להסתגר בביתנו.

כחלק משגרת היומיום, אנשים רבים נאלצו להפסיק את אימוניהם השבועיים, בין אם מדובר בחדרי כושר ומכונים, ריצות, אימוני קרוספיט, משחקי כדור ועוד, ונאלצו לעבור ולהתאמן בחלל הבית.

התברר כי מדובר באתגר לא קטן, בעיקר מבחינת מקום.

במאמר שלפניכם ניתן מספר טיפים בנוגע ליצירת מקום לאימון בסלון הבית.

 

איזה אימון אתם רוצים לעשות?

ובכן, השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא מה סוג האימון שאתם מתכננים לבצע, בשביל לדעת כמה חלל לפנות בסלון הבית ואיך. אנשים רבים בתקופה זו חיפשה משקולות למכירה, וככל שמדובר באימון המשלב משקולות כאלו, ככל הנראה שחלל קטן עד בינוני יספיק. מנגד, ככל שמדובר באימון המשלב ציוד לחדר כושר, אשר לרוב הינו גדול יותר ותפעולו מצריך מרחב, יתכן שתצטרכו לפנות חלקים נרחבים מן הסלון.

כמובן ששאלה זו אינה מושפעת רק מהיבט הציוד שבו תשתמשו. המקום שאותו תצטרכו לפנות תלוי גם בתנועות שתבצעו באימון. לרוב, אימוני אירובי או אימונים מסוג HIIT, מצריכים תנועה רבה ובקצב גבוה ולכן גם יצריכו מרחב. כך נכון גם לגבי אימוני אומנויות לחימה וכד'.

בשורה התחתונה, הדבר הראשון שנכון לשאול את עצמכם הוא כמה מקום תצטרכו לפנות לפי האימון, בשביל לפנות את כלל המקום טרם תחילת האימון ולא להתעסק בכך במהלכו.

 

מהם החפצים והריהוט הקיימים בסלון?

כמובן שלא נתחיל לפנות ספות כבדות או מזנונים המשמשים כבסיס עבור הטלוויזיה. השאיפה הינה לפנות חפצים וריהוט שיפנו מקום גדול ככל הניתן בקלות הגדולה ביותר, בשביל להימנע ממאמץ מיותר שיהיה לשווא. בנוסף, שקלו להעמיס חפצים על גבי חפצים – למשל, ככל שבאפשרותכם להרים שולחנות קטנים או כיסאות על גבי הספות ואפשרויות נוספות שיאפשרו לצמצם את כמות המקום בצורה משמעותית במאמץ קל באופן יחסי, בצעו זאת. זה יקל עליכם בצורה משמעותית.

כמובן שניתן להפוך את תהליך פינוי החפצים לחלק מן האימון עצמו. החפצים והריהוט לעיתים אינם קלים כלל, ופינויים או הזזתם יכולים להפוך לדה-פקטו חימום עבור האימון עצמו. על כן, לכל הפחות מבחינת עניין הגישה לתהליך הזזת החפצים, שקלו להתייחס לכך בקלילות ובחיוביות, ושלבו זאת במהלך האימון עצמו.

 

ניסיתי לפנות ועדיין אין לי מספיק מקום, מה אני עושה?

תקופת הקורונה הביאה אלינו אתגרים רבים, וגם על אתגר זה אפשר לגבור. לכל אחד ואחת מאיתנו, בהתאם לסלון הנמצא בביתו/ה, יש מאפיינים שונים. אין מה לעשות, בחלק מן הסלונים ניתן יהיה לפנות מרחב רב במאמץ קל, ובחלק פשוט ההיפך. לכן, שיקלו ליצור לעצמכם את האימון האידיאלי במסגרת המגבלות הקיימות, בשביל שתוכלו לשמור על שגרת האימונים הבסיסית מבלי לתת למרחב להגביל אתכם.

גבר מרים משקולות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
מצלמה
כמה עולה מקרן לגינה

מעוניינים לשדרג את חוויית הישיבה בגינה הפרטית? בואו לברר כמה עולה מקרן לגינה פרטית בבית, אילו חבילות הקרנה נחשבות

תינוק
חדר שינה להורים טריים

כל החיים חיכיתם לרגע הזה, כבר כמעט 9 חודשים עברו מאז שהמחשבה החלה להפוך למציאות וממש מעבר לפינה, מיד

תכולת מחסן
סוגי מחסנים והשימושים שלהם

מחסנים לגינה קיימים בגדלים שונים, עיצובים מגוונים ומיוצרים ממגוון חומרים שונים. התוצאה היא רמות שונות ואיכויות שונות של מחסנים

צמחייה מלאכותית
5 סוגים של צמחיה מלאכותית

צמחים בחלל הבית או בחדר העבודה שלכם, מוסיפים הרבה מעבר לצבע מרענן. כיום ניתן להימנע מצמחים טבעיים שמביאים עימם