נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה זה ביטוח בניין משותף?

מדדים ונתונים

ביטוח על הבניין המשותף שבו אתם גרים, הינו הכרחי ועשוי לסייע לכם במקרים רבים בהם אתם תהיו חשופים להוצאות שעשויות להגיע לעשרות אלפי שקלים. הוצאה משותפת של כלל דיירי הבניין עבור ביטוח המבנה, הוא המעשה האחראי ביותר שאתם יכולים לעשות.

ביטוח המבנה המשותף שלכם

בניין משותף הוא כל בניין שגרים בו יותר משתי משפחות. החוק מגדיר, שבכל בניין כזה, חלה חובה שיהיה ועד בית שיהיה אחראי על מגוון רחב של פעולות מטעם דיירי הבניין- הוצאת דוחות כספיים, לדאוג לאחזקת הבניין, עבודה מול קבלנים שונים וגורמי עירייה ועוד.

כפי שאתם דואגים לבטל את הרכב שלכם או את הדירה הפרטית שלכם- היינו ממליצים לכם לעשות אותו דבר ולדאוג לעשות ביטוח בניין משותף. ביטוח מסוג זה, מכסה אתכם במגוון רחב של מקרים שבהם אתם חשופים להוצאות כספיות גדולות- בין אם מדובר בתביעות (נרחיב על כך בהמשך) או בין אם מדובר על נזקים ומפגעים שקרו לא באשמתכם.

עורך דין מסביר

כולנו מכירים את החוק שקובע שכל עובר אורח שנפגע בשטח הבניין שבו אתם גרים- רשאי לתבוע את דיירי הבניין בגין רשלנות. אם ניקח מקרה שבו שליח פיצה הגיע למבנה, עלה במדרגות לקומה שנייה ואחת המדרגות הייתה תקולה, וכתוצאה מכך הוא החליק ונפצע- הוא יכול לתבוע את דיירי הבניין בגין רשלנות. תביעה שכזו, עשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים ולעיתים גם מאות אלפי שקלים. לאורך ההיסטוריה אנו עדים למספר תקדימים בתחום הזה, וסביר להניח שהייתם רוצים להימנע מהוצאה אסטרונומית שכזו. ביטוח בניין משותף, יביא לכך שתהיו מכוסים במידה ותיחשפו לתביעה כלשהי: חברת הביטוח שבה תהיו מבוטחים תדאג לכסות (בהתאם לסוג הביטוח שיש לכם) את גובה תשלום התביעה במידה ויוכח כי דיירי הבניין אשמים.

יתרונות נוספים של הביטוח המשותף

מעבר לכיסוי שיש לדיירי הבניין במקרים של תביעה משפטית, יש עוד הרבה מקרים נוספים שעשויים לקרות ועלות הטיפול שלהם מסתכמת באלפי שקלים. גם כאן, הדיירים שהחליטו לבצע ביטוח בניין משותף, יהיו זכאים לכיסוי משמעותי על כלל ההוצאות.

מקרים שבהם יש נזק באחד מתחומי הבניין המשותף- בעיות בצנרת הבניין, מפגעים כתוצאה מרעידת אדמה או אסון טבע אחר, פיצוץ בלון הגז, שריפה, צינור מים שהתפוצץ, מעלית שנהרסה או נשרפה ועוד- בעבור כל אלה תהיו מכוסים. כל אחד מהמקרים שציינו כאן, מתרחש מדי יום ביומו בבניין אחר ברחוב או בשכונה שלכם. עלות התיקון של הנזק משתנה בהתאם לסוג הנזק, אך ישנו מכנה משותף לכלל המפגעים הללו- מדובר בהוצאות שעשויות להסתכם בסכומי עתק. אם אתם יכולים להימנע מהוצאה שכזו באמצעות ביטוח בניין משותף- למה אתם מחכים?
הביטוח יסייע לכם בכיסוי הנזקים ואתם תוכלו להיות רגועים ושקטים בכל התהליך!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משפטי
אדם נוהג עם טלפון ביד
עבירות נהיגה נפוצות

אנחנו בטוחים שאתם נהגים שומרי חוק, אבל אין מה לעשות – לכל אחד יש מעידות לפעמים. רובנו נהגים טובים

זמן וכסף
טיפול בחובות בישראל

אם אתם נאלצים להתמודד עם חובות שאין לכם מושג איך לצאת מהם, וכעת עליכם להתמודד עם הוצאה לפועל, הבנקים