נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מסביב לאירופה ב-10 ימים

אֵירוֹפָּה

מכירים את זה שאתם מגיעים לעיר כלשהי ויש לכם שלושה ימים להספיק לראות את כל מה שיש לה להציע ועל הדרך גם להנות מכל הסיפור? נכון, כשהיינו קטנים ככה היה נראה כל טיול בחו"ל שיצאנו אליו. לישון עד מאוחר בבית מלון? אין דבר כזה, יש לנו תוכנית להיצמד אליה. לעצור במקום שלא קבענו שנעצור בו? לא בטיול הזה חברים.

מאז הרבה מאוד דברים השתנו ואנחנו למדנו להאט. חופשה אמורה להיות מהנה, לישון עד 9 בבוקר זה הגיוני ובאופן כללי, מה שלא נספיק לראות בטיול הפעם, תמיד נוכל לחזור ולראות בפעם הבאה שנהיה באזור (שאלה של כמה חודשים לפה או לשם).

ועדיין, לפעמים אנחנו מחפשים להספיק כמה מדינות בטיול אחד, לכן החלטנו לאסוף בשבילכם כמה יעדים אירופאיים מעניינים ואתם כבר תחליטו לבד על השילוב (או לא) ביניהם. טורינו או אמסטרדם נשמעים לנו כאחלה מקומות להתחיל. חיפוש אחר מלון מומלץ בברלין או מלונות בדבלין נשמע לנו כאחלה דרך להמשיך.

 

מה אתם יודעים על טורינו?

אנחנו מכירים את רומא ואת מילאנו. אנחנו גם מכירים את ונציה וחלקינו אולי אף ביקרו בורונה ובפירנצה. טורינו זה לא משהו שנכלל ברשימה שלנו עד כה. הגיע הזמן לשנות זאת. טורינו היא עיר בצפון איטליה, בירת המחוז פיימונטה ובמשך תקופה מאוד ארוכה טורינו תפקדה כעיר בירה ראשונה של איטליה. בנוסף לקסם המיוחד ששמור לערים איטלקיות באשר הן, בטורינו מחכים לנו דברים לגלות.

 

מרכז העיר של העיר העתיקה

כיכר קסטלו, שעליה עומד ארמון המלך, ארמון הפרלמנט, תאטרון המלכותי וספריה מלכותית (שבה שמור דיוקן עצמי של לאונרדו דה וינצ'י).

 

מוזיאון מצרי

מדובר ככל הנראה באוסף בין המרשימים ביותר והיחיד שמוקדש נטו לתרבות מצרית עתיקה.

 

ארמון ולנטינו

איטליה מלאה בארמונות וטורינו לא יוצאת דופן מבחינה זו. ארמון ולנטינו, הבנוי בצורה של פרסה ופארק ולנטינו המקיף אותו, נחשבים לאחד המקומות היפים באירופה – ולא כדאי לדלג עליו בביקור שלכם בטורינו.

 

מה אתם יודעים על אמסטרדם?

דווקא במקרה זה מדובר בשאלה מיותרת לחלוטין, מעטים האנשים שלא ביקרו באמסטרדם ולא יודעים עליה דבר. אם בכל זאת אתם צריכים שנרענן את זיכרונכם, נספר לכם שמדובר בעיר בירה בין החופשיות והמותיר מבין ערי בירה בעולם.

 

כיכר דאם

הכיכר בלב ליבו של אמסטרדם, שילוב של בנייני ישנים, רכבת קלה, המוני תיירים ומקומיים – כל זה יוצר את השילוב המיוחד שכה מזוהה עם אמסטרדם.

 

התעלות

האסוציאציה הראשונה שלנו עם אמסטרדם, אלה התעלות שלה. אי אפשר להתעלם מהן וגם למה שתרצו. שיט לילי לאורך התעלות, רכיבה איטית על גדות התעלה באופניים והבנה ברורה כמה אופניים יש בקרקעית התעלה – כל זה חוויה המזוהה ביותר עם אמסטרדם.

 

מוזיאונים

הולנד נתנה לעולם ציירים רבים, ביניהם אחד ואן גוך ואין מקום נכון יותר ללמוד על חייו, מאשר בביקור באמסטרדם. בנוסף, ביתה של אנה פרנק גם נמצא כאן ואם אתם מחפשים את החיבור הישיר אל היהדות – מצאתם גם אותו.

ואי אפשר לסיים לדבר על אמסטרדם, מבלי להזכיר את מוזיאון מדאם טוסו – ככל הנראה המוזיאון בין המפורסמים בעולם, המציג לנו סלבים ובני מלוכה, שחקנים וזמרים – כדמויות העשויות משעווה. דומים? לא דומים? אתם תחליטו.

 

מה אתם יודעים על ברלין?

ברלין כבר מזמן הצליחה להציב את עצמה בראש של יעדים נחשקים והיא ממש לא מוכנה לוותר על מקומה בצמרת. ברלין היא עיר שבה כל, אבל כל אדם ימצא את עצמו. אוהבי וינטג'? מקומכם כאן. מסיבות ראוותניות? הגעתם אל המקום הנכון. מחפשים תרבות? ושוב, ברלין היא התשובה הנכונה בשבילכם.

 

שער ברנדנבורג ואונטר דן לינדן

מרכז העיר של ברלין. למרבה הפלא, פרט לכך ששער ברנדנבורג הוא מקום מרשים, אין באמת הרבה מה לעשות באזור הזה.

 

שכונות Mitte  ו – Kreuzberg

פה, כבר מדובר על אזורי משיכה רציניים לכלל התיירים. מועדוני לילה ובתי קפה נחשבים, וייב צעיר ונונשלנטי שכה מאפיין את ברלין, מקומות לצמחוניים, לטבעוניים לצד מקומות שמוכרים את האוכל הברלינאי האולטימטיבי – נקניקיות. טעימה קטנה מכל המקומות האלה. לשלב? להנות מכל אחד מהם בתורו? הבחירה – רק שלכם.

אֵירוֹפָּה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות