נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נכות כללית – מדריך מקוצר והכרת זכויותיך

נכה על כיסא גלגלים

ישנם אנשים אשר נולדים עם נכות כללית וכאלו אשר בנסיבות מצערות חווים אירועים אשר מביאים אותם לכדי נכות כללית. בכול מקרה, בכול שלב בחיים, מגיעות זכויות והטבות מהמדינה ומגופים נוספים לאנשים אשר בעלי נכות כללית. מעבר לכך שחשוב שיהיו זכויות אלו, חשוב לא פחות שאלו אשר זכאים להן יכירו אותן וידעו לדרוש אותן בהתאם כאשר אלו לא ניתנות כנדרש.

 

אחוזי נכות

ראשית, כול אדם בישראל מבוטח במסגרת הביטוח הלאומי מפני כול מיני תאונות ואירועים הקשורים לאבטלה ולעבודה, אך בין היתר הביטוח הלאומי גם מגדיר שיעור אחוזי נכות לאנשים אשר נמצאים זכאים לכך בועדות רפואיות מיוחדות של הביטוח הלאומי אשר עוסקות בכך.

באם אין לכם עדיין אישור זכאות לאחוזי נכות, או באם השיעור שקיבלתם נמוך ממה שמותאם למצבכם, או אפילו אם אתם פשוט לא בטוחים מה זה אומר, כדאי מאוד לברר את הנושא ואולי אפילו לפנות לועדת ערעורים בסיועו של עורך דין מתאים.

 

מענקים וקצבאות

אנשים אשר מוגדרים כבעלי נכות כללית זכאים לקבל סיוע מהמדינה מתוך הבנה כי יש להם הוצאות רבות על טיפולים והליכים רפואיים וגם כי סביר שיהיה להם יותר קשה להשתכר כראוי בדומה לאנשים אחרים. על כן, אנשים שמוגדרים כבעלי נכות כללית זכאים לקבל קצבאות ומענקים מהביטוח הלאומי כתלות בשיעור אחוזי הנכות שקיבלו. באם אתם לא מקבלים סוג כזה של מענק פנו עוד היום ליעוץ עם עורך דין נכות כללית.

 

פגיעה בעבודה

קצבאות ומענקים מהביטוח הלאומי רלוונטיים לא רק לאנשים אשר לא עובדים כלל כתוצאה מהנכות אלא גם לאלו אשר עבודתם או יכולת ההשתכרות שלהם נפגעה כתוצאה מנכות כלשהיא שהופיעה כמעט מכול סיבה שהיא במהלך שהוא כבר עבד. השלמת ההכנסה וסיוע בדבר המקרה היא גם במסגרת האחריות של הביטוח הלאומי ויש לדעת לדרוש זאת.

 

הטבות מס הכנסה ומסים נוספים

לאחר שקיבלתם את אחוזי הנכות מהביטוח הלאומי בעיקרון הדבר אמור להתעדכן עבורכם בכול הגופים הממשלתיים בהם רלוונטי נושא אחוזי הנכות כאשר בין היתר כמובן רשות המסים במדינה. אחוזי נכות מזכים בהטבות מס לאנשים אשר עובדים במסגרת מס הכנסה וגם במסים אחרים הדבר יכול לבוא לידי ביטוי כתלות בסוג הנכות ובסוג המס.

 

סיוע בהליכי נכות כללית

נכות כללית מעצם היותה מקשה על ההתמודדות היומיומית של אלו אשר חווים אותה. אין סיבה שתתווסף לזה גם התמודדות עם בירוקרטיה בלתי פוסקת על מנת בסך הכול לקבל את הזכויות שמגיעות לכם. באם אתם ניצבים במאבקים כאלו או לא בטוחים מה הזכויות שמגיעות לכם, מומלץ לפנות ליעוץ עם עורך דין נכות כללית אשר יחווה את דעתו על מצבכם הספציפי וילווה אתכם בהליכים לקבלת הזכויות שמגיעות לכם.

עורך דין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הטרדה מינית של לקוח
הטרדה מינית של לקוח

מקרים של הטרדה מינית עלולים להתרחש בכל מקום ובכל זמן, אפילו במערכת יחסים שבין לקוחות ונותני שירות או מעסיקים.

חוק התעבורה
ביטול מלווה לנהג חדש

מזל טוב! עברת טסט ועכשיו יש לך רישיון. עם קבלת הרישיון מגיעה אחריות גדולה ואיתה הידיעה שכל טעות על