נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סוגי מחסנים והשימושים שלהם

תכולת מחסן

מחסנים לגינה קיימים בגדלים שונים, עיצובים מגוונים ומיוצרים ממגוון חומרים שונים. התוצאה היא רמות שונות ואיכויות שונות של מחסנים וגם מגוון מחסנים למטרות שונות ולשימושים שונים. איך תבחרו את המחסן המתאים ביותר לצרכים שלכם? הכנו לכם סקירה קצרה של סוגי המחסנים הקיימים והמקובלים בשוק.

בדיקות בסיסיות שכדאי לערוך לפני קניית מחסן גינה

  1. היתרי בניה – כדי שלא תזדקקו לבקשת היתר בניה, תצטרכו למצוא מחסן שגודלו עד 6 מ"ר, גובהו עד 2 מ"ר, או 2.4 אם הגג משופע, שהוא עשוי מחומרים קלים ומשקלו לא עולה על 50 ק"ד למ"ר. אין לחבר אותו למים ולחשמל ומותר להציבו רק בחצר – לא בחניה ולא במרפסת. בכל מקרה אחר תצטרכו לבקש היתר.
  2. האם יש מספיק מקום בחצר שלכם להצבת מחסן גינה והאם יש במקום שבחרתם רצפה כלשהי, שעליה תוכלו להציב את המחסן? רצפה ישרה ומסודרת, תאפשר לכם להרכיב את המחסן בקלות, לייצב אותו בצורה בטיחותית ולאחסן בתוכו חפצים בצורה מסודרת, על גבי מדפים.
  3. לאיזה צורך ישמש המחסן? האם לאחסון חפצים שכמעט אינם בשימוש, או לחפצים הנמצאים בשימוש יומיומי? האם אתם מתכננים לשהות בתוכו לצורך ביצוע עבודות? האם הוא מיועד לאחסון ציוד גדול? או רק לחפצים קטנים וכו'.

אחרי שהבנתם מה בדיוק דרוש מהמחסן שלכם, תוכלו לגשת לבחירת סוג המחסן.

מבנה

סוגי מחסנים לגינה

הסוגים השונים נבדלים זה מה בעיקר בגלל החומר ממנו הם עשויים, המשפיע גם על מחירם, אך גם על נוחות השימוש בהם, רמת התחזוקה הנדרשת והאסתטיקה שלהם. קיימים 3 סוגים עיקריים:

  1. מחסן גינה מעץ – היתרון העיקרי של מחסן עשוי מעץ הוא הנראות שלו. עץ הוא החומר היפה ביותר המקובל לבניית מחסנים. בנוסף, נוח וקל לעצב אותו, לצבוע ולתקן במידת הצורך, הוא חזק ועמיד ומשתלב בכל סביבה שבה הוא נמצא. יחד עם זאת, הוא יחסית יקר ודורש תחזוקה תכופה תקופתית.
  2. מחסן גינה ממתכת – זהו החומר הזול ביותר לייצור מחסנים וניתן למצוא מחסנים זולים במיוחד ממתכת. הוא גם לא זקוקו כמעט לתחזוקה ועמיד לכל תנאי מזג האויר. יחד עם זאת, הוא אינו מבודד מחום וקור, עשוי לסבול משקעים וקמטים אם הוא נחבל, מסובך יחסית להתקנה ואין אפשרות להוסיף לו מדפים.
  3. מחסן גינה מפלסטיק – זהו החומר המגוון ביותר לבניית מחסן. יש סוגים שונים של פלסטיק וסוגים רבים של מחסני פלסטיק לגינה. הפלסטיק נחשב לחומר עמיד במיוחד, לא זקוק לתחזוקה רבה ואפילו מבודד טמפרטורה במידה. טווח המחירים הוא גדול ואפשר למצוא מחסני פלסטיק זולים מאוד לצד מחסנים יקרים. מחסן פלסטיק ברוב המקרים אינו ניתן לשינוי, או לשיפוץ.

כעת נותר לבדוק שלמחסן יש אחריות תקפה לאורך כמה שנים ולוודא שאתם מבינים היטב את הוראות ההרכבה, כדי שתוכלו ליהנות מהמחסן החדש שלכם לשנים רבות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
מצלמה
כמה עולה מקרן לגינה

מעוניינים לשדרג את חוויית הישיבה בגינה הפרטית? בואו לברר כמה עולה מקרן לגינה פרטית בבית, אילו חבילות הקרנה נחשבות

תינוק
חדר שינה להורים טריים

כל החיים חיכיתם לרגע הזה, כבר כמעט 9 חודשים עברו מאז שהמחשבה החלה להפוך למציאות וממש מעבר לפינה, מיד

צמחייה מלאכותית
5 סוגים של צמחיה מלאכותית

צמחים בחלל הבית או בחדר העבודה שלכם, מוסיפים הרבה מעבר לצבע מרענן. כיום ניתן להימנע מצמחים טבעיים שמביאים עימם