נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סוגי מיטות לכלבים

מבנה לכלב

כלבים, כמו כל חיה אחרת זקוקים לשינה. אולם, בניגוד לרוב החיות הכלבים חיים בבתים של בני אדם, ואלו המציאו דרכים מתוחכמות לשיפור השינה. כל בעל כלב שואף להעניק לכלב שלו את הטוב ביותר וכשזה מגיע למיטות לכלבים, המבחר יכול להיות מעט מאיים. חלק מהן הן מיטות לכלבים קטנים,  חלקן לכלבים גדולים ולכל אחת ייחוד משלה. כדי לבצע בחירה נכונה של מיטה לכלב שלך יש להתחיל להכיר את המבחר הרחב של מיטות הכלבים.

 

מיטה סטנדרטית לכלב

למיטה הסטנדרטית אין מאפיינים ייחודיים ביחס לשאר המיטות, והיא נראית יותר כמו כרית מיוחדת. בדרך כלל, עשויה מבד פליז או פלנל ומגיעה בגדלים שונים המתאימים לכלבים שונים. המיטה הסטנדרטית תתאים לכל כלב אם כי היא חסרת מאפיינים מיוחדים. לכן, היא פחות מתאימה לכלבים מבוגרים עם בעיות בריאות.

 

מיטת מלונה

נראית כמו הכלאה בין מיטה סטנדרטית למלונה, היות והיא מאפשרת לכלב מקום ללכת אליו ברגעים מלחיצים. בדרך כלל מיטה זו מגיעה עם מחסום בצדדים. בנוסף, לרוב קיים מחסום מלמעלה אך אין זה מחייב. רוב המיטות הללו מגיעות עם מזרנים דקים יחסית אך עמידים במים. כמו כן, סוג מיטה זה מתאים לנסיעות.

מלונה

 

מיטת קונכיה

מיטה זו נראית כמו קונכיה קטנה ומלאה בנוצות אליה הכלב יכול להיכנס. היא מתאימה בדרך כלל לכלבים קטנים עד בינונים ומועדפת במיוחד על כלבים שאוהבים להתכרבל בשינה.

 

מיטת דונט

קל להתבלבל בין מיטת קונכיה ומיטת דונאט כיוון ששתיהן עגולות וחסומות בצדדים. אולם, הסימן הראשון בו ניתן לזהות הבדלים בין המיטות הללו הוא שבמיטת דונאט אין "גג". הדבר הטוב ביותר במיטות דונאט הוא שהן רכות להפליא ובדרך כלל כלבים לא רוצים לצאת מהן. החיסרון  העיקרי של מיטות אלה היא שלאוכלוסיית כלבים עם בעיות בריאות קשה לצאת ולהיכנס אליהן.

 

מיטת מערה

לפני שבני אדם בייתו כלבים, הם היו זאבים שחיו בדרך כלל במערות. מיטה זו מעוצבת כדי לדמות את הצורה של מערה. כאשר החלק התחתון שלה מרופד, היא חסומה בצדדים וחלקה העליון רך. מיטה זו מתאימה במיוחד לכלבים קטנים או כלבים ביישנים שאוהבים מקום שאליו הם יכולים להיכנס ולהתחבא.

 

מיטה אורטופדית לכלבים

במידה ולכלב שלכם ישנה בעיה רפואית הקשורה לעצמות ושרירים או שהוא רזה באופן טבעי, מיטה זו היא המומלצת ביותר. מיטות אלה מגיעות בדרך כלל עם קצף מיוחד שמתעצב בצורתו של הכלב ומחלק את כובד המשקל בצורה שווה כך שמתאפשרת שינה אולטימטיבית. לעיתים, מיטות אלה מגיעות עם מחממים כדי לעזור לכלבים עם בעיות פרקים.

 

מיטת קירור

גם לכלבים עם מעט פרווה החום הישראלי קשה מאוד. מיטה זו מתאימה במיוחד לאקלים ישראלי. בדרך  כלל מגיעה עם מזרן מיוחד שמאפשר לו לפזר את החום ולהישאר קר למשך זמן ארוך. מומלץ לבדוק את המנגנון של המיטה שכן, לחברות שונות יש מנגנונים שונים לקירור המיטה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים