נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה עושים כשתביעתכם לפיצויים מביטוח על אובדן כושר עבודה נדחתה?

עורך דין לנכים

בין אם רכשתם פוליסת אובדן כושר עבודה מחברת ביטוח פרטית ובין אם הסתמכתם על מרכיב הפיצויים בביטוח לאומי, חשוב שתדעו שאין זה אומר כי בקרות האירוע הביטוחי הרי שמיד תקבלו את כספי הפיצויים המגיעים לכם, כשלמעשה, הרבה מהתביעות נדחות. מה ניתן לעשות אם כן במצב כזה?

 

ביטוח אובדן כושר עבודה

העבודה שלנו מהווה מרכיב מהותי בשגרת החיים שלנו ובהשפעה על איכות החיים שלנו, אך מי מבטיח לנו ששגרה זו תימשך עד גיל פרישה? למעשה, כל אחד מאיתנו, בכל שלב בחיים ובכל גיל, יכול לאבד את כושר העבודה שלו, כתוצאה ממחלה, תאונה או כל מקרה אחר.

הבנת המשמעות של פגיעה בכושר העבודה, הביאה אנשים רבים לרכוש מחברות הביטוח באופן פרטי ביטוחי אובדן כושר עבודה, אשר נועדו בסופו של דבר להבטיח הכנסה חודשית ושמירה על רמת החיים אליה הורגלתם.

 

כיצד לבסס תביעת אובדן כושר עבודה?

עם קרות האירוע הביטוחי, מומלץ לפנות בהקדם לייעוץ משפטי של עורך דין אובדן כושר עבודה, אשר יסייע לכם לבחון היטב את המקרה ולרכז את כלל המסמכים הרפואיים, לרבות חוות דעת של רופא מקצועי, הנדרשים לביסוס התביעה.

בנוסף, עורך הדין יוכל לסייע ולהכווין אתכם כיצד להתכונן לוועדות הרפואיות השונות מטעם חברת הביטוח, אשר יקבעו בסופו של דבר את אחוזי הפגיעה ואובדן כושר העבודה, כאשר מתחת ל – 75% פגיעה בכושר העבודה, ברוב הפעמים לא יזכו בפיצוי.

 

הסיבות העיקריות לדחיית תביעת אובדן כושר עבודה

על אף שאנשים רבים מאמינים כי תשלום הפרמיה החודשית מהווה בטוחה לתשלום פיצויים בעת קרות האירוע הביטוחי, המציאות בשטח מראה כי, חברות הביטוח נוטות להערים קשיים ולדחות חלק ניכר מהתביעות לפיצויים בגין אובדן כושר עבודה.

בין הסיבות העיקריות לדחיית תביעת אובדן כושר עבודה נכללים:

 

  • פרשנות חברת הביטוח לתנאי הפוליסה

פרשנות זו יכולה לקבוע כי המקרה הביטוחי מוחרג מהמקרים המזכים בפיצוי.

 

  • הסתרת מידע רפואי

חברה הביטוח יכולה לטעון כי המבוטח הסתיר ממנה מידע רפואי, אשר היה יכול להשפיע על תנאי הפוליסה.

 

  • מבחן העיסוק הסביר

במידה והמבוטח יכול לעסוק בעיסוק דומה, התואם בין השאר גם את השכלתו, הרי שחברת הביטוח תדחה את התביעה.

 

מה ניתן לעשות במידה ותביעת אובדת כושר עבודה נדחתה?

ככלל, עדיף להימנע מלהגיע למצב של דחיית התביעה, בעיקר כאשר פונים לעזרתו של עו"ד מומחה ויחד עם זאת, גם דחיית התביעה אינה סוף פסוק בתהליך התביעה, כאשר ניתן בהחלט לערער על הדחייה.

לאחר דחיית התביעה, חשוב לפנות בהקדם לעו"ד רשלנות רפואית ולא להתחיל לנהל דיונים עם חברת הביטוח. עורך הדין יוכל לסייע לכם להשיב לטענות חברת הביטוח, לרכז את כלל המסמכים הרפואיים ולסייע לכם להשיג חוות דעת רפואית מקצועית שתאשש את התביעה.

לסיכום, ראינו כי מסיבות שונות, חברות הביטוח אינן ממהרות לשלם את הפיצויים בגין אובדן כושר עבודה, אך דחיית התביעה אינה מהווה סוף פסוק, כשבעזרת עורך דין רשלנות רפואית מומחה, ניתן יהיה לערער על ההחלטה ולקבל בסופו של דבר את הפיצויים המגיעים לכם.

עורך דין לנכים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הטרדה מינית של לקוח
הטרדה מינית של לקוח

מקרים של הטרדה מינית עלולים להתרחש בכל מקום ובכל זמן, אפילו במערכת יחסים שבין לקוחות ונותני שירות או מעסיקים.

חוק התעבורה
ביטול מלווה לנהג חדש

מזל טוב! עברת טסט ועכשיו יש לך רישיון. עם קבלת הרישיון מגיעה אחריות גדולה ואיתה הידיעה שכל טעות על