נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קצין התגמולים בצה"ל – קווים לדמותו

תביעה משפטית

מערכת הביטחון היא הגוף הגדול והמורכב ביותר במדינת ישראל. בהתאם, כל הליך פורמלי אשר מתנהל במסגרת מערכת הביטחון, פועל תחת נהלים מדוקדקים ותקנות אשר לא מפספסות שום פרט. במסגרת השירות במערכת הביטחון, מתרחשות לעיתים קרובות פציעות אשר מלוות את המשרתים לאורך חייהם.

כתוצאה מכך, ישנה אפשרות להגיש תביעה נגד מערכת הביטחון. במידה ותיגשו להליך של תביעה, הראשון שתכירו בדרך יהיה קצין התגמולים של משרד הביטחון – בואו להכיר אותו.

 

איך קצין התגמולים הגיע לחיינו?

כשזה נוגע למערכת הביטחון במדינת ישראל, מערכת היחסים בין גופי הביטחון לבין האזרחים היא מורכבת למדי. במדינת ישראל חל חוק גיוס חובה אשר מחייב את אזרחי מדינת ישראל לשרת בצה"ל. בהתאם, המדינה השכילה לחוקק מספר חוקים המעגנים מספר זכויות של אזרחים המשרתים באחד מגופי הביטחון מדינה.

אחד הדברים החשובים ביותר שעשתה המדינה היא לסלול את הדרך בפניי אלו שנפצעו במסגרת השירות שלהם לקבלת פיצויים ממערכת הביטחון במידה והם זכאים לכך. במילים אחרות, כדי לקבל פיצויים ממערכת הביטחון יש לגשת להליך של תביעה, כדי להכיר לעומק את הליך התביעה ואת אנשי המקצוע הרלוונטיים להליך היכנסו לכאן – https://grinberglaw.com/.

 

מי רשאי להגיש תביעה מול מערכת הביטחון

לפני שנעסוק בקצין התמלוגים ובתפקידו הקריטי בהליך התביעה, חשוב להבין תחילה מי בכלל יכול להגיש מולו תביעה. לפי החוק, אדם יוכל להגיש תביעה מול משרד הביטחון במידה ושירת באחד מגופי מערכת הביטחון ונפצע או נפגע עקב כך, וזאת בתנאי שהפציעה לא נגרמה עקב "התנהגות רעה וחמורה". במילים אחרות, ניתן להגיש את התביעה בתנאי שהפציעה נגרמה עקב פעילות שוטפת במסגרת השירות במערכת הביטחון. עם זאת, ישנם מצבים ייחודיים בהם ניתן להגיש תביעה גם אם הפציעה התרחשה בחופשה מאושרת בזמן השירות.

 

קצין התגמולים – המשוכה הראשונה בדרך לפיצויים

כאמור, קצין התגמולים הוא הדמות הראשונה מטעם מערכת הביטחון בהקשר של תביעה. מטרתו העיקרית של קצין התגמולים היא לבחון קשר סיבתי בין הפציעה של התובע לבין שירותו במערכת הביטחון. כלומר, במסגרת הליך התביעה, יש להגיש לקצין התגמולים מסמכים רבים וטפסים ייעודים, דרך הצלבה שלהם ובחינה מעמיקה שלהם, הוא יגיע להחלטה האם להעביר את התביעה לשלב הבא או לגנוז אותה כבר בשלב הזה.

הגורם שיכריע האם התביעה תעבור לשלב הבא, ולמעשה מערכת הבטחון תיקח אחריות על הפציעה, הוא ההחלטה בדבר הכיוון הסיבתי. התביעה תעבור לשלב הבא אך רק במידה וקצין התגמולים יקבע כי הסיבה שהתובע נפצע היא שירותו במערכת הביטחון או תנאי השירות שלו.

 

איך מוכיחים סיבתיות?

כאמור, הדרך אל השלב הבא והמכריע בתביעה, שלב קבלת הפיצויים, עובר דרך הוכחת סיבתיות בין הפציעה לבין השירות במערכת הביטחון. כדי להוכיח זאת, צריך להגיש מסמכים רבים תוך הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר. לשם כך, מומלץ להיעזר בגורם מקצועי ומיומן שיסייע בכך וימקסם את הסיכוי לעבור לשלב הבא. בהצלחה!

תביעה משפטית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
החלפת משאבות
החלפת משאבות טבולות

מקומות שבהם יש צורך במתקני סניטציה שנמצאים מתחת לקו הגובה של הרחוב, הם מקרה מסובך יחסית של אינסטלציה. זאת

קוסם ילדים
איך לבחור קוסם ילדים?

מופעי קסמים הם צורת בידור עתיקה ופופולרית מאוד. מופעים של טריקים וזריזות ידיים נעשו לאורך כל ההיסטוריה האנושית, והספר