נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

3 טיפים שצריך להכיר לפני שרוכשים אופני הרים

רכיבה בעלייה

מרגישים שהגיעה העת לרכוש זוג אופני הרים? אל תעשו צעד אחד לפני שתקראו את שלושת הטיפים החשובים ביותר בנושא, שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.

יש שיגידו שבכל הקשור לדגמים של אופני הרים, המבחר מסנוור. אך האמת היא שהמבחר לא פחות ממעוור. בכל חנות אופניים המכבדת את עצמה תמצאו עשרות זוגות של אופני שטח (ראו למשל את המבחר בטרק ישראל: (https://www.ctc.co.il/category/mountain-bikes). למרבה הצער אין כללי אצבע שניתן לפעול לפיהם כשבאים לבחור את הזוג המושלם: בניגוד למה שרבים נוטים לחשוב, לא תמיד הזוג היקר ביותר הוא גם זה המתאים ביותר לכל רוכב באשר הוא והדגמים הכי חדישים, לא בהכרח ישרתו אתכם טוב יותר מדגמים מוקדמים יותר.

דבר אחד בטוח – ברגע שבו תגלו ל"מביני העניין" שברצונכם לרוכש אופני הרים, די מהר תקבלו אינסוף אינפורמציה, טיפים ועצות. הבעיה היא שלא תמיד פשוט  לבור את הבר מן התבן ולהתמקד אך ורק בעיקר. כדי להקל עליכם את המשימה המאתגרת, קיבצנו במאמר שלפניכם שלושה טיפים של אלופים, שיוכלו להיות לכם לעזר בבואכם לבחור את אופני ההרים האידיאליים עבורכם באופן אישי.

אופניים חזקות

כמה זה עולה לנו?

אם יש לכם במקרה 20,000 שקלים שבאפשרותכם להשקיע באופניים החדשים שלכם, יתכן מאוד שימליצו לכם למשל על זוג אופני TREK בשווי דומה. על פניו יש בכך מן ההיגיון אבל השקעה של כל הסכום העומד לרשותכם תהיה למעשה טעות: מעבר לכך שלא חסרים דגמים זולים יותר שישרתו אתכם לא פחות טוב, חשוב לזכור שההשקעה הכוללת לא מסתיימת במעמד רכישת האופניים.

רוב הסיכויים שתרצו בעתיד (ואפילו בעתיד הקרוב) להתחדש במגוון אביזרים ולפנק את עצמכם (ואת האופניים שלכם) במבחר תוספות ושדרוגים. חלק מההוצאות הנלוות, הן לא פחות מהכרחיות והכוונה היא למשל למתקן אופניים לרכב, מתקן טלפון לכידון, פנס נטען וכיו"ב. גם אם כבר יש ברשותכם פריטים כאלה ואחרים, קחו בחשבון שעם זוג האופניים הראשון, בא התיאבון: רוב הרוכבים חווים זמן קצר לאחר הרכישה דחף עז להשקיע עוד ועוד כסף בכל מה שקשור לרכיבה, החל מביגוד איכותי וכלה בציוד בטיחות.

  • בקיצור ולעניין – כשאתם עורכים סקר שוק, כוונו מעט נמוך יותר מהתקציב הכולל שעומד לרשותכם. כך תימנעו מהוצאה מוגזמת, שתותיר אתכם בלי כסף בצד.

רוכב יקר, "דע את עצמך"

מתחת להגדרת המטרייה הרחבה של "אופני הרים", מסתתרת שורה ארוכה של סוגי אופניים ובכלל זה אופני דאון היל, אופני קרוס קאנטרי, אופני שבילים ואופני אול מאונטיין. הסוגים השונים של אופני ההרים באים לתת מענה לסגנונות רכיבה שונים ולמגוון רחב של תוואי קרקע. בהתאם לזאת השוני בין הסוגים בא לידי ביטוי בין היתר באורך מהלך המתלה, בחוזק השלדה, במשקל הכולל של האופניים ועוד.

מטבע הדברים אם אתם מתכוונים להשתמש באופניים בעיקר כדי לרכוב בשלווה ובניחותא בשבילים מסודרים וידידותיים יחסית, אין שום סיבה שתרכשו זוג אופני דאון היל המסוגלים לעמוד ברכיבה אגרסיבית ומלאה בקפיצות מרשימות. לעומת זאת אם אתם מתכוונים לרכוב בעיקר בשבילים משובשים, ככול הנראה שאופני קרוס קאנטרי לא יהוו את הבחירה המוצלחת ביותר.

  • בקיצור ולעניין – אופי הרכיבה ותוואי השטח החביב עליכם הם האלמנטים הקריטיים ביותר: מפו את הצרכים שלכם לפני הרכישה וכך תימנעו מרכישה של אופניים שלא ישרתו אתכם על הצד הטוב ביותר.

הגודל כן קובע

השלב הסופי בתהליך כולל התאמה בין ממדי האופניים למידותיו האישיות של הרוכב. ניתן לספק קווים כלליים בנוגע להתאמה אך הדרך הטובה ביותר היא פשוט להתנסות ברכיבה לפני הרכישה. בשלב הזה חשוב שלא להתבייש. תחת זאת יש לבקש מהחנות שבה אתם מתכוונים לרכוש את האופניים, לצאת לסיבוב רכיבה על הדגם שבו אתם מתעניינים לפני הרכישה.

  • בקיצור ולעניין – לא רוכשים לפני שרוכבים.

בהקשר זה נגלה לכם לסיום כי ישנן חברות שונות (וביניהן TREK) המפיקות מדי פעם אירועי רכיבת מבחן בטבע. במסגרת אירועים אלה קהל המתעניינים מוזמן לרכוב על הדגמים החדשים ביותר המוצעים למכירה. אין ספק שמדובר בדרך האולטימטיבית לבחון אופני הרים לפני הרכישה. בהצלחה!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אתגרי