נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רשלנות רפואית בטיפול – מהי, ומה עושים כנגדה

סטטוסקופ כחול על שולחן ליד לפטופ

רשלנות רפואית בטיפול יכולה לנבוע מסיבות שונות. הבעיה היא מה עושים במצב של רשלנות בטיפול, למי פונים, מהן ההשלכות הרפואיות והמשפטיות, האם ניתן להגיש תביעה – על רשלנות רפואית בטיפול במאמר הבא.

 

מהי רשלנות רפואית בטיפול?

רשלנות רפואית בטיפול יכולה לנבוע מסיבות של חוסר אחריות רפואית של הצוות המטפל, חוסר יידוע המטופל, טיפול לקוי, טיפול תרופתי לקוי, רשלנות רפואית בניתוח, הרדמה או שימוש בחומרי הרדמה לקויים ועוד. למשל, במקרה של פרוצדורה ניתוחית המנתח עלול להותיר גוף זר או כלי שעלול לסבך את מצבו של המטופל. בדומה לכך, לפני הניתוח המטופל צריך להיות מאובחן על מנת שלא ייעשה בגופו ניתוח מיותר שאין לו צורך בו והוא עלול להזיק לו.

מספיק שהצוות לא יקבל את כל המידע הרפואי של המטופל לפני הניתוח, עלולות לצוץ בעיות עקב כך בניתוח עצמו. גם הפעולות של המנתחים כמו תפירת הפצע או כריתת איבר מסוים צריכות להיות לעילא ולעילא על מנת שלא יסבכו את המטופל. לא פעם קרו מקרים בהם רופאים חסרי מיומנויות הזיקו למטופלים שלהם, לא התבססו על ידע רפואי ולא נקטו בכללי זהירות ולכן התוצאה הייתה רשלנות רפואית.

 

מה עושים במצב של רשלנות רפואית בטיפול ולמי פונים?

כאשר יש הוכחות לרשלנות רפואית בטיפול, מסמכים ועדים שהנזק של המטופל הוא בלתי הפיך ניתן להגיש תביעה משפטית בגין רשלנות רפואית. גם משפחתו של אדם שנפטר כתוצאה מרשלנות רפואית מוכחת יכולה לדרוש פיצוי על הרשלנות ועוגמת הנפש. הרשלנות יכולה לגרום לאובדן כושר עבודה, לנכות צמיתה וחלילה אף למוות ולכן מדובר בתביעה הנושאת פיצוי לא קטן. במידה ואתם חושדים שנעשתה לכם או למקורבים אליכם רשלנות רפואית בטיפול, אל תהססו לפנות לעורך דין רשלנות רפואית ולהגיש תביעה משפטית.

 

בהתאם למסמכים ולעדויות שברשותכם עורך הדין יבדוק אם אכן יש עילה להגשת התביעה ויסייע לכם בייעוץ ובהכוונה לצורך המשך התהליך עד להגשת התביעה. לאחר מכן עורך הדין אף ייצג אתכם בבית המשפט וידאג לאינטרסים שלכם על מנת לזכות בפיצוי הוגן ולשמור על זכויותיכם. עורך הדין יפנה אתכם לרופאים מומחים בתחום בו נעשתה הרשלנות הרפואית על מנת לבסס את ההוכחות, ינחה וילווה אתכם לאורך כל הדרך.

 

תהליך הגשת התביעה המשפטית

את התביעה המשפטית בגין רשלנות רפואית בטיפול מגישים עד שחלה התיישנות על התביעה מהתאריך בו בוצע הטיפול או הניתוח. כלומר 7 שנים מהיום בו קרה המקרה. ברגע שהתביעה מוגשת לבית המשפט ההתיישנות נעצרת ואינה משמעותית יותר. יש לקחת בחשבון שמשפטים מהסוג הזה עורכים זמן לא מבוטל אך בהחלט מביאים לתוצאות טובות בהתאם להוכחות, למסמכים, לעדויות, למקרה הספציפי, למצב המטופל ולהשלכות הרפואיות. לסיכום, ייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית מומחה בתחום יהיה יעיל כמה שיותר מוקדם.

כתוב בריאות באנגלית באמצעות כדורים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משפטי
אדם נוהג עם טלפון ביד
עבירות נהיגה נפוצות

אנחנו בטוחים שאתם נהגים שומרי חוק, אבל אין מה לעשות – לכל אחד יש מעידות לפעמים. רובנו נהגים טובים

מדדים ונתונים
מה זה ביטוח בניין משותף?

ביטוח על הבניין המשותף שבו אתם גרים, הינו הכרחי ועשוי לסייע לכם במקרים רבים בהם אתם תהיו חשופים להוצאות

זמן וכסף
טיפול בחובות בישראל

אם אתם נאלצים להתמודד עם חובות שאין לכם מושג איך לצאת מהם, וכעת עליכם להתמודד עם הוצאה לפועל, הבנקים