נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שמרו על נפש חזקה בזמן הסגר

נפש חזקה

סביר להניח שעבור מרבית האנשים, תקופת הקורונה היא תקופה מטלטלת שפגעה ברוב תחומי החיים. זו תקופה שבה כמעט מיליון אנשים מצאו את עצמם ללא עבודה (ומי שכן נשאר בעבודתו – ייתכן מאוד שהיקף העבודה ירד והפרנסה נפגעה), הוטלו הגבלות רבות על החופש שלנו, ונאלצנו להסתגר בבית למשך תקופה ממושכת. כיצד ניתן לגורם לנו מעט להתאושש מהמצב?

 

ההתמודדות עם הריחוק החברתי

בתקופת הקורונה נכנס לחיינו מושג חדש – ריחוק חברתי. נדרשנו להגביל את ההתקהלויות, לשמור מרחק של שני מטרים מאדם לאדם, ללכת בכל מקום רק עם מסכות, ובאופן כללי לצמצם למינימום את המפגש בין אנשים.

בני אדם הם יצורים חברתיים מטבעם, ולכן להרבה אנשים ההתמודדות עם הריחוק החברתי הייתה קשה במיוחד. כבר אי אפשר היה לארח חברים וקרובי משפחה, החגים לא נראו אותו הדבר, ימי הולדת נחגגו בצורה קטנה ופרטית יותר, ואירועים משמחים נדחו או צומצמו מאוד.

עם זאת, בתקופה זו גילינו דרך חדשה לשמור על קשר עם העולם החיצון – דרך שיחות וידאו (ובמיוחד דרך מערכת ה"זום"). אמנם הדבר לא דומה למפגש בלתי אמצעי בין אנשים, אך כן ניתן לשמור על אינטראקציה חברתית מסוימת עם הקרובים לנו. זוהי דרך שבה רבים מאיתנו התמודדו עם הריחוק החברתי, ולמרות שכל אחד מהנוכחים במפגש הוידאו נמצא פיזית במקום אחר – ניתן לראות ולשמוע את כולם, ולהרגיש הכי קרוב ללהיות ביחד.

 

ההתמודדות עם המצב הכלכלי

רבים מאוד נפגעו מבחינה כלכלית כתוצאה מנגיף הקורונה. בתי עסק רבים נאלצו לסגור את שעריהם, לפטר את עובדיהם או להוציאם לחופשה ללא תשלום, ואלו שהמשיכו לעבוד נאלצו לעשות זאת בתנאים של ריחוק חברתי (עבודה מהבית למשל).

אם גם אתם נפגעתם כלכלית כתוצאה מתקופת הקורונה, ייתכן מאוד שתוכלו לקבל החזרי מס. המס בישראל מחושב פעם בשנה בכל שנת מס, כך שאם חוויתם שינוי תעסוקתי, בריאותי או כלכלי בחייכם במהלך השנה – תהיו זכאים להחזרי מס על ההפרש בין הסכומים.

למשל, אם בתחילת שנת 2020 עבדתם כשכירים, ובהמשך השנה פוטרתם או הוצאתם לחל"ת מעבודתכם – פירוש הדבר הוא שעדיין המשכתם לשלם מס בצורה רגילה, גם בתקופה שבה לא עבדתם. על תקופה זו מגיעים לכם החזרי המס, שכן אין סיבה שתשלמו מס הכנסה על תקופה בה לא הייתה לכם הכנסה.

 

איך תוכלו לבדוק את זכאותכם להחזרי מס?

את הזכאות ניתן לבדוק באתר האינטרנט https://taxes-refund.co.il. באתר תמצאו מחשבון זכאות, בו תצטרכו למלא מספר פרטים אישיים, פרטים על מהלך חייכם ועל גובה המשכורת החודשית הממוצעת שלכם. הבדיקה היא פשוטה ומהירה, ונערכת ללא תשלום.

אם נמצאתם זכאים להחזרי מס, תוכלו להגיש בקשה להחזר לרשויות המס. את הבקשה ניתן להגיש גם בצורה רטרואקטיבית, עד 6 שנים אחורנית.

 

סגר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
עדשות אור כחול
הכל על עדשות אור כחול

עם השימוש ההולך וגובר במכשירים דיגיטליים בחיי היומיום שלנו, החששות לגבי הנזק הפוטנציאלי של אור כחול בעיניים שלנו צברו

מריחה על מקום הכאב
משחה לכאבי שרירים

סובלים מכאבי שרירים? מחפשים את המשחה הטובה ביותר בשוק כיום? באמצעות פארמה פלוס תוכלו לרכוש את המשחות הטובות ביותר