נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תביעת ביטוח לאומי עקב תאונת עבודה – מדריך מקוצר

תביעת ביטוח לאומי עקב תאונת עבודה

ביטוח לאומי הוא הגוף המנוי על תאונות עבודה, נכות כללית, דמי אבטלה וכד'. במקרה של תאונת עבודה ניתן לקבל דמי פגיעה עבור ההיעדרות מהעבודה בתנאי שמגישים תביעה בנושא. קבלו את המדריך המקוצר על תביעת ביטוח לאומי עקב תאונת עבודה.

 

מהי תאונת עבודה על פי הביטוח הלאומי?

תאונת עבודה מוגדרת בביטוח הלאומי כפגיעה כתוצאה מהעבודה, פגיעה במקום העבודה ופגיעה בדרך לעבודה ובחזרה ממנה בתנאי שאין סטייה גדולה מהמסלול לעבודה. תאונת עבודה היא גם מחלת מקצוע כתוצאה מהרעלה, חשיפה לחומרים מסוכנים, חשיפה לרעש וכד'.

כאשר עוברים תאונת עבודה יש להגיש תביעה לביטוח הלאומי על מנת לקבל פיצוי ולהמשיך להשתכר. מכיוון שמדובר בהרבה בירוקרטיה ויש לצרף חומר רפואי רלוונטי מבלי להחסיר הוכחות רפואיות לבעיה, מומלץ לעשות זאת באמצעות עורך דין תאונות עבודה. יתרה מכך, עורך הדין יבדוק את הפוליסות הפרטיות שלכם ופוליסת הפנסיה ויוכל לייעץ בקשר לתביעה של גורמים נוספים.

 

מהו הפיצוי על תאונת עבודה מהביטוח הלאומי?

דמי הפגיעה הניתנים על ידי הביטוח הלאומי הם 75% מהשכר הממוצע של השנה האחרונה לפני התאונה והוא משולם ל-91 יום. כדי לקבל את הפיצוי יש מייד עם הפגיעה להיבדק במוסד רפואי שיתעד את השתלשלות האירוע, לצלם את המחדל שגרם לפגיעה ואת נזקי הגוף, לקחת פרטים מעדים שנכחו ברגע הפגיעה ולהביא אישור מהמשטרה במידה ומדובר בתאונת דרכים.

כדי לתבוע את הביטוח הלאומי המעביד צריך למלא טופס תאונת עבודה ולכן יש ליידע אותו ברגע הפגיעה. את התביעה מגישים עד 12 חודשים מיום המקרה אך לא מעבר לכך.

 

מה עושים אם הביטוח הלאומי דוחה את התביעה?

הביטוח הלאומי עלול לדחות את התביעה במידה וחסר חומר רפואי, טפסים שונים, תלושי משכורת או שהפגיעה אינה נחשבת לתאונת עבודה. כדי למנוע את יש מראש להסתייע בעו"ד תאונות עבודה. בנוסף, ניתן לערער לבית הדין לעבודה אך במידה ולא מצליחים בכך, התביעה לא תתקבל בדרך אחרת. דחיית תביעה בביטוח לאומי יכולה אף להשליך על התביעות האחרות כמו חברת הביטוח של הגוף המתרשל.

 

מה עושים לאחר שמסיימים לקבל דמי פגיעה מביטוח לאומי?

כאמור התשלום עבור דמי פגיעה הוא ל-91 יום ולכן אם לא חוזרים לעבוד ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי על נכות כללית על מנת לקבל קצבת נכות. גם במקרה הזה יש הרבה טפסים ואף וועדה רפואית המורכבת מרופאים מומחים הנוגעים לפגיעות של התובע.

הם יחליטו מהי דרגת הנכות של המבוטח והאם הוא זכאי לנכות תפקודית (מעל 50%). רק מעל נכות של 60% או 40% כאשר 25% רק על ליקוי אחד ניתן לקבל קצבת נכות. לסיכום, עו"ד תאונות עבודה ילווה את המבוטח לוועדה ויוכיח שאכן מגיעה לו קצבת נכות במידה ואיבד את הכושר התפקודי.

תביעת ביטוח לאומי עקב תאונת עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אבטחה
ביטוח לאומי
מהו חוזר ביטוח לאומי?

למוסד לביטוח ישנם חוזרים רבים המתעדכנים באתר מדי פעם ועוסקים בנושאים מגוונים. בחוזרים ניתן למצוא מידע על חוקים, נהלים,