נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

קידום הקריירה שלך – כך תואר שני בניהול יכול להניע את הצמיחה המקצועית שלך  

קידום הקריירה שלך

אם את אשת חינוך בעלת ראייה רחבה ומערכתית, ומעוניינת להתפתח בתוך עולם המערכת הפורמלית לתפקידי ניהול ואולי אפילו לתפקידי מטה, כדאי לך להכיר את מסלול הלימודים לניהול וארגון מערכות חינוך. מסלול זה יאפשר לך לרכוש את ההשכלה הרלוונטית כדי להתפתח כמנהלת בעולם החינוכי

 

נשים רבות, ככלל ובמיוחד במגזר החרדי, עובדות בתחום ההוראה. תחום ההוראה הוא מגוון ומרתק, ומאפשר הרבה סיפוק, אבל יכול להיות שאת מחפשת להיות יותר מזה, ומרגישה שלהיות רק מורה לא מספיק לך. אם זה אכן המצב, כדאי לך לשקול תואר שני בתחום החינוך, ובפרט, אם הניהול החינוכי מעניין אותך, תואר שני בניהול ובארגון מערכות חינוך.

תואר שני בניהול

 

מטרת לימודי תואר שני בניהול

המטרה העיקרית של מסלול הלימודים בתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך הוא לאפשר לסטודנטים לרכוש כלים וידע מתחומי המנהל החינוכי והארגון החינוכי, ובכך להכין אותם לתפקידי ניהול ומטה. אך כאשר מדובר בחברה החרדית יש לכך מטרה חשובה נוספת – הבוגרים של תוכנית הלימוד צריכים להיות בעלי הידע והיכולות שיאפשרו להם להיות עוגן מקצועי וניהולי במערכת חינוך שצריכה להתמקצע ולהשתפר על מנת לעמוד בסטנדרטים הנדרשים כיום, הן בהיבטי ההוראה, ניהול צוות המורים, רווחת התלמידים ועוד ועוד.

 

הנושאים הנלמדים בתואר

בתואר השני בניהול נלמדים נושאים כגון מדיניות חינוך, מנהיגות חינוכית ופיתוח ארגוני. הנושאים מתמקדים כמובן במערכות החינוך ובסוגיות שעולות מהשדה החינוכי, כאשר יש התייחסות ספציפית לממשקים בתוך החברה החרדית הנוצרים במערכת החינוך וכן בין החברה החרדית לכלל החברה הישראלית.

הוֹרָאָה

 

כיצד תואר בניהול יכול לקדם את הקריירה שלך?

כאמור, המטרה של תואר שני בניהול היא להכשיר עובדי הוראה מקצועיים ובעלי פוטנציאל שיוכלו לקחת על עצמם תפקידי ניהול, פיקוח ומטה, על מנת לקדם את הארגונים הספציפיים בהם הם עובדים (בתי ספר) אך גם את מערכת החינוך החרדית ככלל. מכאן ניתן לראות שביכולתו של התואר לקדם את הקריירה של מי שמעוניינת להתפתח לכיוון זה. בנוסף, מכיוון שנלמדים בתואר תכנים שעוסקים בניהול ובפיתוח ארגוני, הוא יוכל להוסיף גם למי שעשויה להתעניין בתפקידי ניהול כלליים ולאו דווקא במערכת החינוך.

 

מבנה הלימודים ותנאי קבלה

התואר נלמד במתכונת של יום לימודים שבועי, משעות הצהריים ועד הערב, כאשר חלק מהקורסים מקוונים, חלקם בלמידה פרונטלית וחלקם לימודים עצמיים בהדרכה. על מנת להירשם לתואר יש לעמוד בתנאים הבאים:

  1. תעודת הוראה.
  2. ותק של שלוש שנות הוראה לפחות.
  3. ממוצע 80 ומעלה בלימודי התואר הראשון.
  4. מעבר ראיון התאמה למסלול.

תואר שני

 

לסיכום

במאמר זה עסקנו במסלול ייחודי ומעניין, המאפשר לעובדת ההוראה בעלת השכלה אקדמית לפתח את יכולותיה בכיוון הניהולי, למטרת התפתחות אישית ומקצועית כמנהלת בכלל, וכמנהלת בתחום החינוך ובמערכת החינוך בפרט. אם את רואה את עצמך כבעלת חזון ורצון להשפיע, ומחפשת מסלול שיסייע לך לקדם את עצמך לכיוון, זהו המסלול המתאים עבורך.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
ספרים
5  טיפים להצלחה בעולם העסקי

רוצים להצליח בעולם העסקים התחרותי? ובכן, להלן חמישה טיפים אשר יאפשרו לכם להצליח – ולהגיע לשיאים שלא תיארתם לעצמכם.