נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תפקידו של עורך דין גירושין בהליך המשפטי

עורך דין גירושין

גירושין הם מהדברים המורכבים והקשים ביותר שיש בחיים. אם מצאתם את עצמכם במצב בו אתם זקוקים לעורך דין לענייני גירושין, קודם כל אנחנו מצטערים לשמוע. לפעמים למרות הקושי הרב בגירושין, אין ספק שזו ההחלטה הטובה ביותר שתוכלו לקחת. כעת צריך לחשוב כיצד עוברים את זה בצורה הטובה ביותר.

כאן נכנס לתמונה תפקידו החשוב של עורך הדין לענייני גירושין. בתהליך גירושין יש לשים דגש מיוחד בנוגע לבחירת עורך הדין שילווה אתכם. חשוב למצוא עורך או עורכת דין מנוסים ובקיאים בנושא. חפשו עורכי דין שעובדים בשטח ומכירים את התחום מצוין. לא פחות חשוב – עבדו עם עורכי דין בעלי אינטליגנציה רגשית מורכבת שיכולים להבין את מצבכם ולגלות את הרגישות המתאימה.

על מנת לבחור עורך דין מצוין שיכול לענות על כל הדרישות האלה עליכם קודם להבין מה תפקידו של עורך דין גירושין בהליך המשפטי. הבנה של תפקידו המורכב של עורך הדין ינחה אתכם כדי לבחור את עורך הדין הכי טוב עבורכם!

 

התפקידים החשובים והמרכזיים של עורך דין לענייני גירושין

ניהול תיק הגירושין

בראש ובראשונה עורך הדין מנהל את תיק הגירושין. הוא אוסף כל הנתונים השונים ובונה את התמונה המורכבת של תיק הגירושין. חשוב לציין שאין מקרה אחד דומה למשנהו ושיש לבחור בעורך או עורכת דין בעלי מוניטין מצוין כגון הלנה שמחי עו"ד מובילה בדיני משפחה, אחת מעורכות הדין הכי טובות בתחום שתוכל ללוות אתכם בצורה מקצועית ורגישה.

הכרות עמוקה אתכם ועם המקרה שלכם

עורכי דין טובים עוברים מסלולי הכשרה ארוכים ומורכבים הכוללים לימודים אינטנסיביים ומופרטים. הלימודים והנסיון שלהם בשטח מאפשרים להם לדעת איזה שאלות לשאול וכיתד להרכיב את תיק הגירושין הסצפציפי שלכם. הם לא רק יעשו עבודה טובה בהבנת התיק, הם ממש יכירו אתכם ואת חיי הנישואין שלכם לעומק. נכון, זה לא קל ולא נעים, אך תפקידם הוא להכיר אתכם, את נסיבות הגירושין, את אופי הנישואין ואת כל הפרטים הכי גדולים לצד הפרטים הכי קטנים.

הגדרת המטרות יחד איתכם

עורכי דין לענייני גירושין יגדירו איתכם מה המטרות שלכם בתהליך הגירושין. תהליך גירושין מורכב מגורמים רבים שקצרה היריעה מלפרטם. המרכזיים הם כמובן כל מה שנוגע לכסף, רכוש והכי חשוב – הילדים. נושאים אלה הם מורכבים הן כלכלית והן רגשית, וחשוב מאד לטפל בהם בצורה רגישה וחכמה שתשיג את המטרות שלכם בצורה הטובה ביותר מבלי להכנס לסכסוכים מורכבים עם הצד השני, ככל הניתן.

חלוקת הרכוש

תפקידו של עורך הדין בחלוקת הרכוש הוא חשוב לאין שיעור ודורש חוכמה, נסיון, הכרות מעמיקה עם החוק ורגישות. חלוקת הרכוש תלוי בדברים רבים כגון הסכם ממון מלפני הנישואים, סיכום בין בני הזוג, רכוש שנצבר בשנים שהם יחד ועוד. חלוקת הרכוש היא מקור רציני לבעיות ולעיתים מהווה את מרכז הקונפליקט בין בני הזוג לשעבר. לכן יש לגלות רגישות יתרה בעיסוק בנושא זה. בנוסף חשוב שעורך הדין יהיה מנוסה ובקיא מספיק כדי לדעת איך למפות את כל הרכוש והכספים של בני הזוג לרבות תוכניות חסכון כאלה ואחרות.

משמורת ילדים ומזונות

הקטגוריה הרגישה והמורכבת ביותר מבחינת רגשית במסגרת גירושים היא הסדרת המשמורת של הילדים ותשלומי מזונות. הליך גירושין פירושו זעזוע רציני לכל החיים, ובפרט לילדים אשר עולם משתנה לחלוטין. הסדרת המשמרות בצורה הוגנת ורגועה יחסית תקל על כל הצדדים וחשוב ביותר תקל על הילדים ותעשה לכם קצת סדר בעולם החדש אליו נקלעו. תפקידו של עורך הדין הוא להבין את המטרות שלכם בנושא ולמצוא את דרך המלך מול בן או בת הזוג לשעבר .

 בניית אסטרטגיה לתיק הגירושין

אחרי שהבנו את המורכבויות הרבות בנושא גירושין ניגש כרגע לאסטרטגיה. כן, זה לא עניין נעים אך בכל תיק גירושין גם אם הוא ידידותי יחסית, עורך הדין צריך לגבש אסטרטגיה טובה. חשיבה אסטרטגית מלאת רבדים היא חלק עיקרי מתפקיד עורך הדין. עורך דין טוב, לאחר איסוף הנתונים והגדרת המטרות, בונה אסטרטגיה טובה ומדויקת. אסטרטגיה זו תעזור לכם להשיג את המטרות שלכם בתוך האפשרי במסגרת הנתונים. גם כאן חשיבות הרגישות של עורך הדין היא ראשונה במעלה זאת משום שלסוגיות הנדונות, יש השפעה קודם כל אישית על חייהם של בני הזוג ולאחר מכן, משפטית וכלכלית.

נסיון להסכם גירושין מחוץ לבית המשפט

עורך דין גירושין רגיש וחכם ישכיל לבחון האם יש מקום להידברות עם הצד השני, במטרה לגבש הסכם גירושין. הסכם גירושין הוא דרך מדהימה לחסוך הליך משפטי מורכב ויקר, ויאפשר לבני הזוג להתגרש בצורה קלה ויעילה יותר, ומבלי להוציא על הגירושין סכומי עתק.

יש להתייחס לכך בכובד ראש שכן הסכם גירושין משמעו גירושין הרבה יותר קלים ולדבר זה יש השלכות רבות להמשך התקשורת של בני הזוג. עניין משמעותי במיוחד אם יש ילדים בתמונה.

תפקיד עורך הדין בייצוג בבית המשפט

במידה ונסיונות הפשרה וחתימה על הסכם גירושין לא צלחו תאלצו להגיע לבית המשפט. בבית המשפט ינהל עורך הדין את הצד שלכם בצורה הטובה ביותר, תוך שימת דגש על המטרות שהגדרתם מבעוד מועד. עורך הדין יחליט אילו ראיות להגיש לבית המשפט, מה משמעותי ומה פחות ויחליט באיזה אסטרטגיה לנקוט. את האסטרטגיה תגבשו יחדיו. לעיתים תוך כדי המשפט יש שינויים באסטרטגיה בעקבות דברים חדשים שעלו במשפט, המחייבים חישוב מסלול מחדש. עורך דין ישמור על קור רוח ויעזור גם לכם, למרות האמוציות, להשאר במקום רגוע ככל הניתן ממנו קל יותר לחשוב ולקבל החלטות.

אז בחרו בעורך או עורכת דין מקצועיים, ישרים, הוגנים וכאלה שיש לכם כימיה איתם ואתם מרגישים שהם גם יוכלו להכיל אתכם רגשית. מקווים שיעבור מהר ובקלות ככל הניתן!

עורך דין גירושין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הטרדה מינית של לקוח
הטרדה מינית של לקוח

מקרים של הטרדה מינית עלולים להתרחש בכל מקום ובכל זמן, אפילו במערכת יחסים שבין לקוחות ונותני שירות או מעסיקים.

חוק התעבורה
ביטול מלווה לנהג חדש

מזל טוב! עברת טסט ועכשיו יש לך רישיון. עם קבלת הרישיון מגיעה אחריות גדולה ואיתה הידיעה שכל טעות על