נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הקוריאניות מובילות בראש דירוג איכות הרכבים

קיה ספורטאז'

עפ"י מחקר האיכות המקדמי של מכון JD פאוור האמריקני, זוכות קיה, יונדאי וחברת רכבי היוקרה של יונדאי – ג'נסיס במספר הליקויים הנמוך ביותר מבין כ- 100 רכבים שנבדקו לכל דגם.

עכשיו זה כבר ברור! הישראלים מאוד אוהבים מכוניות קוריאניות. נדמה שקונצרן הרכבים יונדאי מוטור גרופ, מהמובילים בייצור הרכבים הקוריאנים, כבר הצליח לכבוש כל גבעה בדרך להשתלטות שוק הרכב העולמי. 

 

מכוניות קוריאניות: השליטה הקוריאנית בשוק הרכב

עשור אחד לפני, הקוריאניות נחשבו לעוד קבוצת מכוניות עממיות וזולות שנותנות אלטרנטיבה פחות איכותית לרכבים היפניים והאירופאים, אך בעשור אחד בלבד הצליחו הקוריאנים לעשות מה שרבים לא חלמו שניתן – למצב את עצמם כמובילים במפת שוק הרכבים העולמית.

כיום הם מוציאים קוו מוצר עדכני שמוביל את מגמות שוק הרכב כאשר חלק לא מבוטל מייצור הרכבים לא נעשה כלל בקוריאה אלא במדינות מזרח או מרכז אירופה וטורקיה שבהן מיוצרות גם מכוניות אירופאיות. 

ואם כבר דיברנו על יונדאי מוטור גרופ, שימו לב עד כמה השליטה שלה בשוק המכוניות בכלל ושוק המכוניות הקוריאניות בפרט הוא כמעט מוחלט.

קבוצה זו שולטת על 3 דגמי רכבים קוריאנים מובילים: יונדאי, קיה וג'נסיס – חטיבת רכבי היוקרה של יונדאי מוטור גרופ שהוקמה על מנת למקסם את רווחי החברה בעזרת פניה לנהגי מכוניות היוקרה.

יצרניות הרכב הקוריאניות ויונדאי בראשם זוכים בשנים האחרונות לגדילה משמעותית ברכישות הרכב עם מקום חמישי בדירוג מכירות הרכב העולמי כאשר בישראל לבדה נמצא נתח השוק העולמי הגדול ביותר. סיטרואן הרבה מאחוריהם אגב.

 

מה גורם למכוניות קוריאניות להיות כל כך פופולאריות בישראל? 

בתחילת דרכם בארץ קבעו חלק מיצרני הרכב הקוריאנים מגמה של הורדת מחירים שניתנה ליבואני הרכב שבאה לידי ביטוי גם במחיר הסופי לצרכן, כל זאת במטרה לנסות ולכבוש את השוק הישראלי.

מבחינת הקוריאנים מדינת ישראל היא פלטפורמה מעולה לניסוי והשתלטות שכן מדובר במדינה ללא גבולות פתוחים (סגורים מצד מדינות ערב) שבה לא ניתן להוציא רכבים מחוץ לגבולות המדינה, כמו כן לא קיים כאן שוק רכב מקומי בדומה למדינות אחרות בעולם שיוכל להתחרות בהם. 

ישנן גם סיבות שתלויות במגמות עולמיות, יבואני מכוניות קוריאניות רוכשים את כלי הרכב בדולרים ונהנים מהשחיקה של הדולר לעומת השקל הישראלי ולא רק זה אלא שהם מקפידים כל הזמן לחדש את חיי מחזור הרכבים שלהם וניצלו מצב שבו רכבים יפנים כמו טויוטה קורולה ומאזדה 3 פתחו פער לרעה בשל מחסור בהיצע המחזורי של רכביהם.

עוד יתרון הוא האבזור והנוחות שהרכבים הקוריאנים מצטיינים בהם. זהו רק חלק אחד מתוך ראיית שיווק מיתוגי של יצרניות הרכב הקוריאניות בשוק הרכבים הפרטי שהצליחו למצב את עצמם בסגמנטים של רכבים שונים כמו רכבי SUV רכבי פנאי שטח, רכבי המיני או דגמי ספורט שמבוססים על דגמים קיימים.

במהלך השנים הצליחו יצרניות הרכב הקוריאניות להמשיך לשפר את האיכות הממוצעת של מותגי הרכבים שלהם, כך הצליחו לזכות בסקרי איכות שנתיים של מכוניות חדשות ועקפו את מותגי הרכב היפנים שרק הולכים ויורדים בטבלת איכות הרכבים. 

 

כיצד נערך הסקר?

מחקר האיכות המקדמי של המכון בדק 100 רכבים על כל דגם יצרן שהשתתפו במחקר לאורך תקופת זמן של 90 הימים הראשונים מרגע הבעלות על הרכב.

מחקר האיכות מתקיים זה שנים רבות ונחשב לבעל סמכות בעולם הרכב, המחקר הצליח לנבא באופן מדויק את עמידות דגמי הרכבים ונמצאה קורלציה בין דירוג איכות הרכבים במחקר ובין רמת איכותם לאחר מכן.

76 אלף רוכשי רכבים השתתפו במחקר, ביניהם לקוחות פרטיים או לקוחות שרכשו רכבים בעסקאות חכירה בשנת 2019, כולם השיבו על 233 שאלות שנחלקו בין 8 סדרות שונות. המחקר נערך בין החודשים פברואר למאי (2019). 

אופן הבדיקה שנעשה מתוך משאל רוכשי הרכבים שדירג את איכות הרכבים בסדר יורד – ככל שאיכות הרכב טובה יותר כך מספר דירוג הרכב יורד ולהפך, כאשר איכות הרכב נמוכה, מספר הדירוג יהיה גבוה יותר.

בסקר גם הוגדר ממוצע תעשייתי שעומד על דירוג 93. 

מכוניות קוריאניות

המובילים בסקר:

עפ"י תוצאות המחקר שלושת דגמי הרכב המובילים היו יונדאי סנטה-פה עם ציון 71, קיה פורטה, ריו, סדונה וספורטאז' עם 70 וג'נסיס G-70, גם הוא מבית יונדאי שהוביל עם כמות התקלות הקטנה ביותר שעמדה על 63.

שלושת הקוריאניות הצליחו לעבור בפער ניכר מותגים אירופאים מוכרים, ככל הנראה פער זה בא לידי ביטוי בשל חוסר במכוניות אירופאיות בארה"ב, שם נערך המחקר. 

רוב דגמי יונדאי מוטורס (16 מתוך 18 שכוללים גם את היצרניות קיה וג'נסיס מוטורס שהתמזגו עם יונדאי) דורגו בשלישיה המובילה עם הדירוג הטוב ביותר.

לעומת זאת, לא נמצא שיפור בדירוג איכות הרכבים לעומת מחקרים משנים קודמות אלא אף נרשמה עליה במספר הדיווחים על תקלות ברכבים. 

ביחס לממוצע דירוג איכות הרכבים במחקר (ממוצע 93) נרשם שיפור דרמטי בקרב מותגי רכבים מוכרים כדוגמת וולוו עם דירוג 114 או לנד רובר עם דירוג 123.

למרבה ההפתעה נמצאו גם רכבי יוקרה מוכרים שדורגו מתחת לממוצע כדוגמת ב.מ.וו עם דירוג 102 ומרצדס בנץ עם דירוג 94 שנוגס בממוצע. 

 

התקלות הנפוצות ביותר:

לדברי סגן נשיא 'גלובל אוטומוטיב' במכון JD, דייב סארג'נט, נמצאו תקלות מסורתיות שחוזרות על עצמן כגון: רעשים במערכת הבלמים, פגמים בצבע, מנועים עם תקלות הנעה, בעיות חשמליות בנורית ‘check engine’ ועוד. 

רוב התקלות הנפוצות שהתגלו ברכבים ופגמו בחוויית הנהיגה מתרחשות במערכות השונות ברכב כדוגמת מערכות התראה בטיחותיות כמו התראה לסטייה מנתיב או בלימה אוטו'.

בעיות אלו מוגדרות כמערכות סיוע לנהג והן אלו שהעלו את מספר דירוג איכות הרכבים לרעה על רכבים המוגדרים כרכבים אוטונומיים.

לפרטים נוספים אודות מכוניות קוראניות: https://www.cmotors.co.il/

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב
כלי רכב פתוח
במוו 530e

כל מה שרציתם תמיד היה לנהוג על מכונית במוו יוקרתית? היום אתם נהנים ממצב כלכלי טוב יותר ואתם תוהים

תדלוק אישי
דלקן – איך זה עובד?

אם בעבר התרגלנו כי ניתן לתדלק רק בתחנה ספציפית באמצעות דלקן, כיום זה פשוט מאי פעם, כל זאת בזכות